آشنایی با انواع ویتامین ها

در ضمن ازآنجاییکه تجمع برخی از ویتامینها در بدن میتواند عوارضی را در پی داشته باشد توصیه میکنیم برای اطمینان از لزوم مصرف قرص ویتامین و تعیین دوز مورد نیاز به پزشک مراجعه نمایید. میوه ستارهای منبع غنی از ترکیبی به نام اگزالات یا اسید اگزالیک است که این ترکیبات به طور طبیعی در گیاهان مختلف مانند ریواس، چغندر و سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج وجود دارند. ویتامین های آ و ای با جذب ویتامین کا تداخل دارند.

این میزان از ویتامین b6 با تغذیه طبیعی و دریافت کالری کافی در بدن تامین می شود. توجه داشته باشید از آنجایی که افراد مسن بیشتر در معرض کمبود ویتامین b6 هستند توصیه می شود این افراد در صورت کاهش اشتها و وزن و مشکلات ناشی از سوء تغذیه به پزشک مراجعه کنند تا احتمال کمبود ویتامین b6 در آنها مورد بررسی قرار گیرد. اگر تشنج قبل از تجویز دوز اولیه محاسبه شده متوقف شد، پیریدوکسین باقیمانده طی 4 تا 6 ساعت انفوزیون شود. ویتامین b6 که همان پیریدوکسین است است شامل ترکیباتی مانند پیریدوکسال 5 فسفات و پیریدوکسامین است.

اگر بعد از 1 تا 2 ماه درمان پیریدوکسین درمانی پاسخی مشاهده نشود باید درمان دیگری را در نظر گرفت. درمان: 10 تا 50 میلی گرم در روز. بیماران مبتلا به دیابت یا بیماریهای قلبی عروقی که ویتامین E طبیعی را با ۴۰۰ IU در روز مصرف میکنند، در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی و بستری در بیمارستان در ارتباط با نارسایی قلبی هستند. بتاکاروتن بینایی را تقویت و از بیماریهای چشمی جلوگیری میکند. این ویتامین محلول در چربی بوده و به بدن کمک میکند تا کلسیم را جذب کند و از شما در برابر ابتلا به پوکی استخوان محافظت میکند.

۲. کمک میکند که پوستتان جوانتر به نظر برسد. یکی از مهمترین پیش سازهای ویتامین A که در گیاهان وجود دارند، بتا کاروتنها هستند. میوه کامکوات حاوی ویتامین C, A بوده که می توانند مانع از بروز التهاب گردند. کامکوات به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید هایی که دارد، دارای خواص ضد التهابی بوده و به درمان درد روماتیسم و آتروز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید