آشنایی با انواع ویتامین ها

گیرنده ویتامین D بر روی سلولهای ایمنی مانند سلولهای B، سلولهای T و سلول های ارائه دهنده آنتی ژن (APC) بیان میشود. برخی از عفونت های ویروسی خطر چندانی برای بدن نداشته ولی در عین حال می تواند آزار دهنده باشد. سطح بالای ویتامین D معمولاً نشان دهنده مصرف بیش از حد مکملها و قرصهای ویتامین یا سایر مکملهای غذایی است.

چنانچه باید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ۱۰ تا ۳۰ دقیقهی ابتدایی را بدون کرم ضد آفتاب سپری کنید اما پس از این زمان ( البته بستگی به حساسیت پوست شما دارد) و پیش از آنکه دچار آفتاب سوختگی شوید، کرم ضد آفتاب بزنید. گوشتهای بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون نسبت به گوشتهای قرمز مانند گوشت گاو التهاب کمتری دارند بنابراین برای تغذیه دیسک گردن مناسبتر هستند. میتواند منجر به رسوب کلسیم (کلسیفیکاسیون) در قلب، کلیه، ریه و آسیب رساندن به اندامها، به ویژه کلیهها و رگهای خونی شود. مصرف طولانی مدت و با دُزهای بالای ویتامینهای آ و دی، فولیک اسید و زینک میتواند خطرناک باشد.

مصرف بیش از اندازه این ویتامین میتواند تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست، سردرد، تهوع، استفراغ و… با این حال این ماده مغذی در بدن ساخته نمیشود و بجای آن، بایستی این ماده را افراد از رژیم غذایی خود بدست آورید. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله کریمی اظهار داشت: فقط ویتامین دی به تنهایی نمیتواند موجب بروز یا تشدید عفونتها شود بلکه کمبود زینک باعث میشود که تکثیر سلولهای دفاعی بدن کاهش پیدا کند و ممکن است حتی ایمنی هومورال برای ایجاد آنتی بادی را بکاهد. برای تقویت سلولهای دفاعی و ایمنی ذاتی، حد مناسبی از ویتامین A برای بدن مورد نیاز است اما اگر زیاده از حد باشد، ممکن است عوارضی از جمله بالارفتن فشار مغزی را ایجاد کند.

مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک میکند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونتزا، مواد مضر و رادیکالهای التهابی افزایش دهد. این مکمل را در هنگام شیردهی یا بارداری با تجویز پزشک مصرف کنید و با او مشورت نمایید. سعی کنید از میوه های خشک آماده از فروشندگان معتبر خریداری کنید و فقط به اندازه ای مصرف یک ماه تان خرید کنید. یکی از این علائم که بایستی به آن توجه کرد، «صافی زبان» است.

دیدگاهتان را بنویسید