آشنایی با فواید مصرف میوه و سبزیجات برای دانشآموزان – همشهری آنلاین

نیاسین یا ویتامین B3 یکی دیگر از ویتامین های زعفران است که نقش مهمی در بدن ما دارد. خرمالو میزان بسیار کمی سدیم دارد. میوه کاکتوس چه خواصی دارد؟ این میوه میتواند صورتی، قرمز یا سفید باشد. ویتامین د۳ یا کوله کلسی فرول یک مکمل غذایی می باشد که برای درمان کمبود این ویتامین تجویز می گردد. زنان یائسه باید از مصرف مکمل آهن پرهیز کنند مگر اینکه پزشک معالج انها دستور دیگری داشته باشد. حتی ممکن است لازم باشد که مادران باردار قبل از بارداری اسید فولیک مصرف کنند. توجه داشته باشید که اگر سیگار می کشید یا حتی زمانی سیگار می کشیدید و در حال حاضرآن را ترک کرده اید، مصرف مقادیر زیاد A و بتا کاروتن ممکن است احتمال ابتلا به سرطان ریه را برای شما افزایش دهد.

آهن را با آب یا حتی بهتر از آن، همراه با آب میوه استفاده کنید: آهن و ویتامین C تأثیر هم افزایی دارند. ملون بهترین میوه برای از بین بردن مشکل کم شدن آب بدن یا دهیدراته شدن است. ویتامین B9 با ویتامینهای B6 و B12 و سایر مواد مغذی برای کنترل سطح اسید آمینه هموسیستئین خون همکاری میکند. پیریدوکسین یا ویتامین B6 نیز از دیگر ویتامینهای موجود در گلبرگها و کلاله زعفران است. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زعفران به عنوان کوآنزیم آنزیم های بدن عمل میکنند.

همچنین این ویتامین به عنوان کوفاکتور ( کمک محرک ) بسیاری از آنزیم های بدن مانند اکسیدوردوکتازها عمل می کند. گلابی فیبر فراوانی درد، و آنتی اکسیدان موجود در آن با تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک میکند تا با بسیاری از مشکلات سلامتی مبارزه کنید. مصرف چهار قاشق غذاخوری از آنها هر روز که برای سلامتی بدن بسیار مفید است و باعث تقویت اسپرم میشود. میوهها بخش مهمی از یک الگوی غذایی سالم و منبعی غنی از مواد مغذی حیاتی برای بدن از جمله پتاسیم، فولات (یا اسید فولیک) و آنتیاکسیدانهایی از جمله پلیفنولها هستند. اگر این اتفاق برای شما پیش آمد، این ویتامین ها را با یک میان وعده سبک قبل از خواب مصرف کنید.

در مورد بهترین فرمول مصرف این ویتامین ها با پزشک خود صحبت کنید. این ویتامین در حفظ اعضای بدن به ویژه مغز تأثیر گذار است و در صورتی که میزانش کاهش یابد به سلولهای مغزی آسیب میرساند؛ پس اگر به دنبال داروی تقویت حافظه میگردید حتماً مصرف آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید