اثر پیشگیری اختصاصی میوه ها و سبزی ها

اگر مادر دچار کمبود ویتامین دی بوده یا به هر دلیل نمی تواند به اندازه کافی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب باشد، باید از مکمل ویتامین دی استفاده کند. هر اندازه که مصرف ویتامینها برای بدن مفید است، مصرف بیش از اندازه برخی ویتامینها نیز میتواند مضر باشد. در تحقیقات صورتگرفته بر روی حیوانات، مشخص شد کمبود زینک عوارض بدی برای سلامتی ایجاد میکند و میتواند تأثیر ویتامین A در درمان مشکلاتی مانند شبکوری را کاهش بدهد. کتاب «ویتامین و سلامتی» تألیف رومینا کریمزاده در 13 فصل انواع ویتامینها را به تفکیک معرفی، میزان نیاز بدن به آن ویتامین را تشریح و بیان میکند که ویتامین موردنظر در چه غذاهایی وجود دارد و اثر آن بر سلامتی چگونه است؟

مصرف زیاد رتینوئید که در مکملهای ویتامین A وجود دارد، ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود. تحقیقات اخیر نشان میدهند احتمالا کمبود ویتامین D با مصرف مکملهای حاوی ویتامین A تشدید میشود. تحقیقات نشان میدهند جذب، سوختوساز، انتقال و استفادهی بافتها از ویتامین A، تا حدی تحت تأثیر عنصرِ زینک (روی) است. مطالعات نشان داده که پتاسیم موجود در کامکوات، خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را کاهش می دهد و چون کامکوات دارای خواص ادرار آور است ، می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند. نوزادان 6 الی 12 ماه 0.3 میلیگرم ، کودکان 1 تا 3 سال 0.5، 4 تا 6 سال 0.7، 7 تا 10 سال 0.8، 11 تا 14 سال 1 میلیگرم و نوجوانان 15 الی 18 سال نیازمند 1.2 میلیگرم ویتامین ب1 در روز می باشند.

عمل آنها روی بافتهای پوششی و همچنین استخوان بوده و در مجموع هر کدام از آنها از بروز یک عارضه جلوگیری میکند. مسئول اداره نظارت برداروخانه های معاونت غذاو دارو با بیان این موضوع که ویتامین دی، یک ویتامین محلول در چربی است که در کنترل غلظت پلاسمایی کلسیم وفسفر،رشد، استحکام و معدنی شدن و حفظ تراکم استخوان ،عملکرد سیستم ایمنی، تنظیم بیان ژن ونیز کنترل التهاب نقش دارد افزود: ویتامین دی، به ویتامین آفتاب نیز معروف است زیرا نور آفتاب به ساخت فرم فعال آن در بدن کمک می نماید.

این نوع چیپس میوه دارای مواد مغذی و تقویت کننده روده می باشد که هضم آن فوق العاده آسان بوده و مصرف آن به افرادی که سوهاضمه دارند، به دلیل داشتن ویتامین سی و آهن توصیه می شود. اگر تجربه مصرف هر کدام از این محصولات را دارید و یا برای استفاده از آنها نیاز به مشاوره از مشاوران دارویی داروپلاس را دارید، میتوانید زیر این مطلب سوالات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ویتامین ب 12 را قبل از خواب و یا صبح هنگام بیداری مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید