انواع ویتامین چیست و در کدام مواد غذایی یافت میشود؟

بنابراین نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. بنابراین اگر شما با مصرف مکمل های ویتامین ب کمپلکس تجربه هر گونه عوارض جانبی ناراحت کننده را داشتید ، حتما به دکتر خود مراجعه کنید . بنابراین با توجه به نظر پزشک کمبود ویتامین دی شما ممکن است با رژیم غذایی یا قرارگیری در نور آفتاب حل شود و یا اینکه با توجه به شرایط زندگی ممکن است پزشک استفاده از مکملهای ویتامین دی را برای شما تجویز کند. کودکان خوراکی: به طور کلی: توصیه های روزانه رژیم غذایی برای ویتامین E طبیعی (آلفا توکوفرول) در کودکان 4 میلی گرم (6 واحد بین المللی) در نوزادان 0 تا 6 ماهه، 5 میلی گرم (7 واحد بین المللی) در کودکان 7 تا 12 ماهه، 6 میلی گرم (9 واحد بین المللی) در کودکان یک تا 3 سال.

ویتامین دی نیازی برای سلامتی است که باید روزانه آن را دریافت کنیم؛ چه به صورت طبیعی از نور خورشید چه از طریق استفاده از مواد غذایی و مکملها. حدود 15 تا 25 درصد اسیدنیکوتینیک در رژیم غذایی روزانه از این طریق هدر می رود. اکثر مردم حداقل مقداری ویتامین D را از این طریق دریافت میکنند.

ما باید موادی که بدن قادر ساخت آنها نیست را از طریق رژیم غذایی یا با استفاده از مکملهای مختلف بهدست آوریم. در مورد کودکان و نوزادان، تنها برداشتن مقداری از خون با استفاده از سوزن زدن به نوک انگشت کافی است. اگر در زمان طولانی دوزهای بالای ویتامین B6 مصرف شود میتواند مضر باشد و ممکن است باعث ایجاد آسیب عصبی ، ایجاد بیحسی و سوزن شدن در اندامها شود .

یکی از موادی که در جذب آن اختلال ایجاد میکند، الکل است که مصرف زیاد آن موجب کمبود ویتامین تیامین میشود. دریافت دوزهای بالای نیاسین – Niacin ( ویتامین B3 ) همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد شود . زیرا ویتامین های گروه B برای انجام عملکردهای پایه و حیاتی بدن ، مانند تبدیل مواد غذایی به انرژی و تولید گلبولهای قرمز خون مورد نیاز هستند .

دیدگاهتان را بنویسید