با فهمیدن خواص شگفت انگیز پوست موز، دیگر آن را دور نمی اندازید! – خبرنامه

بسیاری از مادران برای تقویت كودك خود و در واقع تكمیل ویتامینها و موارد مورد نیاز بدن او بهصورت خودسرانه شربت یا قرصهای ویتامین به كودك میخورانند. مصرف این میوه به دلیل مواد مغذی فراوان در پاکسازی روده از کرمهای نواری و عفونتها بسیار مؤثر است. کارشناسان فکر میکنند مقدار کم این ویتامین در مواد غذایی کافی نیست و بهترین راه برای اطمینان از این که آیا به اندازۀ کافی ویتامین D میخورید، این است که با تشخیص پزشکتان یک آزمایش خون بدهید و با تأیید او این مکمل را مصرف کنید.

سیر کاهندهی فشارخون بالاست و به این ترتیب نیز روی مویرگها و انقباض عضلات قلب تاثیر میگذارد و باعث انبساط رگهای موجود در ناحیهی آلت تناسلی میشود. اگرچه ویتامینهای دوران بارداری یا مولتیویتامین ممکن است حاوی مقدار کمی کلسیم باشد، اما اگر شما روزانه، غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر و سایر محصولات لبنی، ماهی، غلات، حبوبات، آبمیوه، برنج و نان را نمیخورید، بدنتان احتمالاً به مکمل کلسیم نیاز دارید، اما دز مناسب مکمل کلسیم باید توسط پزشکتان تعیین شود، زیرا مصرف کلسیم بیش از حد میتواند به سنگ کلیه، هیپرکلسمی و سندرم نارسایی کلیه منجر شود یا در جذب آهن، منیزیم، فسفر و روی در بدن تداخل ایجاد کند.

بنابراین اگر رژیم غذایی هفتگی شما حاوی چند وعده از ماهیهای مناسب در دوران شیردهی نیست یا تمایلی به مصرف ماهی ندارید، شاید نیاز باشد از یک مکمل امگا۳ استفاده کنید. البته تغذیه مناسب نیز عامل مهمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و بهبودی سریعتر زخمهای عمل است. گرچه کمبود ویتامین ث در کشورهای پیشرفته به ندرت گزارش شده اما این مسئله میتواند منجر به مشکلات زیادی شود که عدم رسیدگی به آنها کشنده است. بسیاری از این مکملها حاوی روغن ماهی است، جیوه در بافت چربی ذخیره نمیشود، بنابراین در این روغن جیوهای وجود ندارد، اما ممکن است حاوی پلیکلرو بیفنیلها باشد.

گردو، بادام زمینی، زیتون، جگر، سبزیها، روغن سویا و آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغنهای گیاهی از منابع غنی ویتامین E هستند. در آخر هم از گردو و بادام برای تزئین نوشیدنی خود استفاده کنید. میزان این اسید در شیر مادر و با رژیم غذایی شما و به ویژه خوردن ماهی در ارتباط است. DHA یک اسید چرب امگا۳ است که نه تنها برای شما مفید است، بلکه به رشد کودک نیز کمک میکند. مکملهای امگا۳، اسیدهای چرب EPA و DHA را دارد و حاوی جیوه نیست. به علاوه، آنتیاکسیدانهایی مثل ویتامین A ،C و E عملکرد کلی مغز را بهتر میکند.

دیدگاهتان را بنویسید