بررسی کلی بر فواید مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت انسان

ویتامین C می تواند از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. ویتامین C نه تنها یک آنتی اکسیدان قدرتمند است ، بلکه می تواند به رفع لکه های کبدی (لکه های تیره روی پوست) و حلقه های تیره اطراف چشم ها که از نشانه های پیری هستند ، کمک کند.

مقدار مصرف توصیه شده روزانه این ویتامین برای یک بزرگسال 65 تا 90 میلی گرم است. فنولهای موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند.آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند. مصرف زیاد نوشیدنیهای شیرین، غلات فرآوری شده، نان سفید، آرد سفید، محصولات گندم و شربت ذرت میتواند باعث کمبود میزان ویتامین B3 در بدن شود.

طبق مطالعات موسسه ی ملی سلامت (NIH) ،ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش صدمات رادیکال های آزاد و کاهش فرایند پیر شدن سلول ها میشود. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که ویتامین C از طریق افزایش تولید سلول های ایمنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. انجمن قلب آمریکا توصیه میکند که آنتی اکسیدانها از جمله ویتامین E را با استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه، سبزیجات و غلات کامل به جای مکملها دریافت کنید. استفاده بلندمدت از مکمل های سلنیوم ممکن است با افزایش خطر دیابت نوع 2 و سرطان پیوند خورده باشد ، اما شواهد متناقضی در این زمینه وجود دارند و برخی نشان می دهند که سلنیوم ممکن است حتی خطر سرطان را کاهش دهد.

از آن جایی که روغن میوه رز به درمان لبهای پوسته پوسته شده کمک میکند، میتوانید از آن به عنوان بالم لب نیز استفاده کنید. سبزیجات دارای مزه ای ملایم یا همه پسند هستند و به طور معمول به عنوان غذای فرعی یا یک وعده غذایی اصلی مصرف می شوند. جگر گوساله، جگر مرغ، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، کره تازه، قلوه، و در سبزیجات بیش از همه «جعفری، کدو، اسفناج، کاهو، شاهی»، و در میوهجات بیش از همه «خربزه، گیلاس، موز، خرما، هلو، پرتقال» بیشتر از سایر مواد غذایی دارای ویتامین آ میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید