بهترین زمان خوردن ویتامین دی

در همین راستا، مصرف ویتامین های E و A – آنتی اکسیدان هایی که می توانند به تقویت انرژی، گردش خون، و رشد سلولی کمک کنند – توصیه شده است. سیستم بهداشتی و درمانی انگلستان (NHS) مصرف روزانه ۱۰ میکروگرم مکمل ویتامین دی را در تمام سال برای بزرگسالان و کودکان بالای چهار سال توصیه میکند. همچنین پوست افراد مسن نمی تواند به اندازه کافی ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کند پس به این گروه از افراد توصیه می شود تا به مقدار کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرند تا این کمبود جبران شود.

تحقیقات نشان می دهد افراد رنگین پوست توانایی کمتری در دریافت این ویتامین دارند زیرا مقدار رنگدانه ملانین در پوست این افراد بیشتر است و این موجب کاهش توانایی پوست در تولید ویتامین دی به کمک نور خوشید می شود. لازم به ذکر است که کمبود ویتامین دی در شهر های پر آفتاب که تابش خورشید در آن ها بیشتر است مثل شهر های جنوبی و کشور های عربی نیز مشاهد می شود . پس کسانی در جذب ویتامین دی دچار مشکل هستند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان می باشند.

پوست این دسته از افراد معمولا مقاومت بیشتری به نور آفتاب دارد و این دسته می توانند مدت زمان بیشتری در معرض نور خورشید باشند. چه کسانی در معرض کمبود ویتامین دی قرار دارند ؟ همانطور که بیان کردیم رابطه مستقیمی میان کمبود ویتامین دی و انواع سرطان ها وجود دارد. دریافت ناکافی ویتامین های ضروری منجر به کمبود می شود و خطر ابتلا به مشکلات شایع سلامت از جمله بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، ضعف سلامت استخوان ها و دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. البته استفاده نکردن از ضد آفتاب خود می تواند یک یکی از دلایل ابتلا به سرطان پوست باشد .

میلیونها نفر از ما ویتامین، مواد معدنی و دیگر مکملها را به صورت روزمره استفاده میکنیم تا سلامتی خود را افزایش دهیم اما مصرف همزمان داروها با همدیگر میتواند ترکیب خطرناکی را درست کند. به مانند سایر میوه های دیگر غنی از مواد مغذی مانند ویتامین آ ، ویتامین ب ، ویتامین ث ، فیبر و مواد معدنی شامل: پتاسیم ، مس ، سلنیوم، روی ، فسفر ، کلسیم، آهن و منیزیم است. پتاسیم از مواد معدنی بسیار ضروری در تنظیم فشار خون بدن است. میوه ای برای کم خون ها مشکل کم خونی در افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند، بیشتر دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید