بهترین زمان مصرف مکملها و ویتامینها برای جذب بهتر

معمولا پرتقال را منبع غنی ویتامین C میدانیم، اما سیب هم معمولا منبع خوبی از این ویتامین به شمار میرود. مواد غذایی سرشار از آب بسیار سیرکننده هستند که این موضوع به کاهش کالری مصرفی کمک میکند. این میوه بسیار سیرکننده است و کالری کمی دارد. سیب یک میوهی بسیار مفید است که ویتامینها و مواد معدنی متنوعی دارد. علت این موضوع تا حدودی به خاطر تغذیهی باکتریهای سالم در روده است. تقریبا ۸۶ درصد از این میوه، آب است. میوه خشک میوهای است که با اعمال روشهای خشک کردن تقریبا تمام آب خود را از دست داده و مواد مغذی درون آن متراکم شده است.

میوههایی مثل سیب که کالری کمی دارند، حاوی آب و فیبر زیادی هستند. مطالعات نشان میدهند که خوردن سیب برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد. به عنوان مثال هندی ها از میوه های خشک برای افزایش انرژی، تقویت سیستم عصبی، بهبودهضم غذا، تسکین سردردهای ناشی از استرس و همچنین مقابله با بسیاری از بیماری استفاده می کنند.

به عقیده بسیاری از متخصصین علم تغذیه همانند دکتر کرمانی؛ مصرف خود میوه نه تنها می تواند مواد معدنی و پروتئین های بدن شمارا تامین کند، بلکه فیبر موجود در هر میوه به هیچ عنوان قابل مقایسه با مصرف آبمیوه نیست. مصرف فیبر ممکن است سرعت هضم غذا را کاهش دهد و باعث شود با وجود مصرف کالری کمتر، احساس سیری بیشتر کنید.

اسید کلروژنیک: این ترکیب در قهوه هم وجود دارد. بر اساس نتایج مطالعات انجام شده روی حیوانات، این ترکیب ممکن است خواص ضدالتهابی، ضدویروسی، ضدسرطانی و ضدافسردگی داشته باشد. در ادامه به این ترکیبات اشاره شده است. این میوه باعث تنظیم متابولیسم بدن می شود. این میوه به لطف داشتن ویتامین های مختلف و همچنین مواد معدنی زیاد، باعث می شود تا انرژی شما در طول روز تامین شود. کمبود ویتامین A بر بینایی، پوست و دستگاه تنفسی تاثیر میگذارد و همچنین میتواند سبب ایجاد شبکوری شود. کمبود ویتامین B12 میتواند به سیستم عصبی، حتی در افرادی که کم خونی مگالوبلاستیک ندارند آسیب برساند، بنابراین مهم است که کمبود آن را در اسرع وقت درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید