بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو – کلینیک خانه سفید

میوه ها ومغزها نیز فاقد این ویتامین هستند. میوه خشک سرشار از عناصر معدنی فیبر و آنتی اکسیدان بوده و بسیار مقوی است؛ بنابراین، یک وعده میوه خشک می تواند درصد زیادی از از ویتامین ها و مواد معدنی مود نیاز بدن مانند فولات، کلسیم، آهن و پتاسیم را تأمین کند.

پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان کوئرستین است که میتواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. پرتغال سرشار از ویتامین ث است، مادهای که تقویتکنندهی قوی دستگاه ایمنی محسوب میشود. مطالعات اخیر نشان داده است که ویتامین D براي ترشح انسولین و پرولاکتین ، واکنش هاي ایمنی و ساخته شدن رنگدانه هاي پوستی اهمیت دارد.

ما شش مورد از مطالعات وارد شده را با کیفیت ضعیف روششناسی در نظر گرفتیم. پیش از ادامه این نکته حائز اهمیت است که تاکنون مطالعات کمی پیرامون فواید سلامت میوه منگوستین انجام شده و در نتیجه برای تائید اثربخشی این میوه به تحقیقات بیشتری نیاز خواهد بود. D به میزان 25 قطره در روز از روز پانزدهم پس از تولد تا حد اقل یکسالگی توصیه شده است. عوامل بیشماري مانند منطقه جغرافیایی ، فصل وآلودگی هوا، زمان قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب ، سن و میزان پیگمانهاي پوستی ساخت ویتامین D را تحت تاثیر قرار می دهد. اولین علامت کمبود ویتامین D ، کاهش میزان کلسیم و فسفر سرم و افزایش فعالیت آلکالین فسفاتاز است که معمولا می تواند همراه با ضعف و انقباض عضلانی باشد..

بطور کلاسیک ، نیاز به ویتامین D براي جذب کلسیم و فسفر در روده کوچک ، نقل وانتقال آنها از استخوانها وباز جذبشان در کلیه ها شناخته شده است و براساس این سه وظیفه ، ویتامین D نقش مهمی در تامین فعالیت مناسب ماهیچه ها ، اعصاب ، انعقاد خون ، رشد سلولها و رشد واستحکام استخوان ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید