خاصیت ها و فواید میوه دستنبو

حالا که میدانیم مصرف خودسرانه قرصها و مکملهای ویتامینی تا چه اندازه میتواند سلامتی را تهدید کند، آگاهی یافتن از میزان ویتامین مورد نیاز بدن در هر دوره و روشهای تأمین آن از طریق مواد غذایی میتواند کمک کننده باشد. خوب است بدانید استفاده از این مکملهای تقویتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن سالمندان نیز بسیار مفید و موثر است و میتوانید از پزشک متخصص نیز درباره مصرف این مکملهای تقویتی مشورت بگیرید.

این میوهها به دلیل مدر بودن برای کسانی که دچار احتباس ادرار و یا سنگ مجاری ادراری هستند بسیار موثر است و همچنین افراد مبتلا به کم خونی، نقرس و روماتیسم بهتر است حتماً طالبی را در برنامه غذایی خود قرار دهند. این ویتامین همچنین قسمتی از فاکتور تحمل گلوکز میباشد و هرگاه که قند خون بالا رود، آزاد میشود.

این ویتامین اغلب توسط قرارگیری در نور آفتاب ویا بهصورت مکمل غذایی به بدن میرسد. در تمام این سناریوها، به نظر نمیرسید مصرف ویتامینها خطر مرگ و میر را کاهش دهد. برخی از پزشکان در سطح جهان به امید افزایش یک واکنش ایمنی سالم همچنان به تجویز این مکمل ها ادامه می دهند. برخی از پزشکان در سطح جهان به امید افزایش یک واکنش ایمنی سالم همچنان به تجویز این مکملها ادامه میدهند. این مطالعه همچنین شامل بیمارانی بود که قبل یا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ ویتامین دی مصرف میکردند. این مطالعه همچنین شامل بیمارانی بود که قبل یا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ ویتامین دی مصرف می کردند.

اما این مطالعه نشان داد که ویتامین دی در صورت شروع مصرف پس از تشخیص کووید-۱۹، طول مدت بستری بیمار را در بیمارستان کاهش میدهد، در حالی که این موضوع در مورد روی و ویتامین سی صادق نبود. در صورت ابتلا به هایپرویتامینوز دی،بالا بودن سطح کلسیم، سندرم اختلال در جذب ( malabsorption ) و کاهش عملکرد کلیوی از مصرف فرآورده حاوی ویتامین دی خودداری نمایید. موضوع بسیار مهم این است که بهتر است برای حفظ منابع ویتامین سی در میوه ها و سبزیجات هرگز آنها را نپزید و به صورت خام مصرف کنید. کل میوه ستارهای خوراکی است و مردم باید مطمئن شوند که میوه آنها کاملاً رسیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید