خواص بی نظیر میوه انبه

ویتامین K عامل کمک کننده اصلی در انعقاد خون می باشد. ویتامین B6 به تشکیل گلبول های قرمز و حفظ عملکرد مغز کمک می کند. ویتامین D می تواند از نور خورشید دریافت شود و با جذب کلسیم از منابع مختلف به رشد بافت های استخوانی کمک کند. ویتامین B1 : (تیامین) به سلولهای بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کنند. D3 در درون بدن به هورمون تبدیل میشود و در جریان خون به گردش درمیآید تا به جذب کلسیم و فسفری که در منابع غذایی هضم شده درون بدن وجود دارد، کمک کند. این میوه تا حدودی باکیفیت “زیر ذرهبین” است که باعث میشود نبست به بسیاری از میوههای دیگر و غذاهای بهداشتی کمتر شناخته باشد.

ویتامین B2: (ریبوفلاوین) برای رشد بدن و تولید گلبولهای قرمز از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، یک رژیم غذایی غنی از میوهها فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد که از جملهی آنها میتوان به کاهش خطر ابتلا به بیماریها اشاره کرد. اما تصور میشود که پرورش پرتقال از هزاران سال پیش در شرق آسیا آغاز شده است. ضعف عضلانی و بیاشتهایی، کم شدن حرکات معده، حالت تهوع، تب و لاغری توام با اختلالات رویشی و عوارض پوستی از علایم دیگر این بیماری است.

مثلا وقتی که یک خانم باردار میشود، یا مرد و زنی دچار کهولت سن میشوند، کودکانی که در سن رشد قرار دارند و یا فردی که دچار بیماری میشود، نیازمند دریافت بیشتر مواد غذایی و درنتیجه ویتامینها و مواد معدنی هستند. میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید می باشد. همچنین با تولید کلاژن در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی و تشکیل آهن می شود که در انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن مؤثر است. همچنین به شکل گیری گلبول های قرمز و سلامت سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

5. قلیایی کردن کل بدن: اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک میکند. بهعلاوه بدن ما برای تکثیر، نگهداری، رشد و تنظیم همه فرایندهای موجود در بدن به این مواد مغذی نیاز دارد. در ماهی ، محصولات لبنی مانند ماست ، پنیر و شیر و روغن ماهی مقادیری از ویتامین D موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید