خواص شگفت انگیز پوست میوه ها!

25-هیدروکسی ویتامین D به دلیل نیمه عمر طولانی و غلظت بالاتر، معمولاً برای ارزیابی و نظارت بر وضعیت درمان کمبود ویتامین دی به کار میرود. از این رو با افزایش غده های ترشحی مواد مغذی بیشتری در اختیار مو قرار می گیرد که در نهایت منجر به افزایش کیفیت موها خواهد شد. برخی معتقد اند که در شرایط زندگی امروزی که سلامت انسان از جنبه بیماری های غیر واگیردار شدیدا تحت خطر قرار گرفته است و تغذیه طبیعی و ارگانیک از دسترسی افراد شهرنشین خارج شده، چاره ای جز مصرف مولتی ویتامین ها نیست. خرمالو میوه ای شیرین و پرکالری است که یک عدد درشت آن، حدود ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار انرژی، نزدیک به ۲۸ دقیقه راه بروید.

شیرین یا ترش ، سیبها انتخاب فوق العاده ای برای خوردن به صورت خام یا پخته هستند .اما حتما پوست سیب را هم بخورید چون سرشار ازفلائونوید مفید برای سلامتی قلب است . در حالی که خوردن میوههای کامل و تازه فواید زیادی دارد خیلی از این فواید در محصولات مشابه خشک شده نیز وجود دارد. آب زرشک نیز بسیار مقوی است و در انواع دسرها، مورد استفاده قرار میگیرد.

علاوه بر ویتامینها، که در این نوشتار، به آنها پرداختیم، بدن انسان به برخی از «فاکتورهای شبه-ویتامین» (Vitamin-like Factors) نیز نیاز دارد. وجود اسید فولیک همچنین برای ساخت گلبولهای قرمز در بدن و نگه داشتن هموسیستئین در حالت عادی، که نوعی اسید آمینه است، ضرورت دارد. پیش ماده توسط بدن به ویتامین تبدیل میشود.

نام فارسی این میوه به خاطر طعم آن که تلفیقی از مزه خرما و آلو است، خرمالو گذاشته شده و جالب آن که نام انگلیسی این میوه از همین نام فارسی گرفته شده است. میوه خشک نسبت به میوه تازه قند بالاتر و گاها کالری بالاتری دارند لذا مصرف زیاد آنها توصیه نمی شود. یکی از خواص و فواید میوه به داشتن آنتیاکسیدان است. بدن مواد مغذی را به طرق مختلف جذب و ذخیره می کند. کارنیتین به بدن کمک میکند تا اسیدهای چرب را به انرژی تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید