خواص میوه ها و سبزیجات: فواید ۲۰ بهترین میوه و سبزی که نمی دانستید

ویتامین B در تولید ملانین نیز نقش بسیار مهمی دارد. البته به گفته دانشمندان ویتامین ث که از طریق مصرف طبیعی کسب شود، اثرش بسیار بیشتر است. در موارد بسیار نادری برخی از افراد به این ویتامین واکنشهای آلرژیک نشان میدهند که این عوارض شامل تورم دهان و زبان و مشکل در بلع است.

7. خشک شدن دهان و چشمها و حتی در مواردی بروز سرطان میشود. کمبود ویتامین B میتواند باعث کاهش اشتها، دردهای شکمی، کرختی و مورمور شدن دستها نیز بشود. بنابراین، اگر کمبود این ویتامین دچارید دارید و میخواهید سطوح این ویتامین را در بدن خود را افزایش دهید احتمالا مصرف نیمی از یک قرص ویتامین ای ۴۰۰ IU در ماه برای شما کافی خواهد بود. از مصرف میوههای خشک شده آماده پرهیز کنید، تا جایی که میتوانید آنها را خود در منزل تهیه کنید. منابعی که بیشترین مقادیر این ویتامین را در خود دارند عبارتند از: توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی و دیگر میوهها و سبزیها، منابع گیاهی دارای ویتامین ث و جگر منبع حیوانی دارای ویتامین ث است.

گریپ فروت یک میوه ای است که برای کاهش اسیدی ادرار کمک کرده و باعث از بین رفتن سنگ کلیه در افراد می شود. برای آشنایی با نحوه مصرف ویتامین B12 بهتر است بدانید که اگر از قرص آن استفاده میکنید، با معده خالی جذب بهتری در بدن شما خواهد داشت. ممکن است داروهای دیگری نیز با مکمل ویتامین B12 تداخل داشته باشند، بنابراین در صورت استفاده از هر نوع دارویی پیش از مصرف نظر پزشک را جویا شوید.

ویتامین B12 بخشی از ساختار تشکیل دهندهی مو است، در نتیجه حفظ سطح مناسبی از B12 به افزایش سلامت کلی مو کمک خواهد کرد. لذا چنین مقادیری تنها بایستی تحت نظر پزشک به صورت دارو مصرف شوند و استفاده خودسرانه از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. استفاده از مکمل های قوی ویتامین ئی (E) همچنین میتواند تاثیر داروهای شیمی درمانی را نیز کاهش دهد. ویتامین د از بروز بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان و استئومالاسیا جلوگیری می کند بنابراین افرادی که نور آفتاب دریافت نمی کنند ، باید ویتامین د را به صورت مکمل دریافت نموده ویا این ویتامین را از طریق مصرف شیر غنی شده و محصولات لبنی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید