خواص میوه کامکوات؛ 20 خاصیت عالی کامکوات برای سلامت زیبایی پوست و مو

بتا کاروتن، آلفا کاروتن، ویتامین A، بتا کریپتوزانتین و فلاونوئیدهای موجود در انبه به بهبود قوهی بینایی کمک میکنند، و میتوانند از شب کوری و خشکی چشم پیشگیری کنند. این وضعیت برای دیابتیها ضرر ندارد؛ به این معنی که این افراد میتوانند با خیال راحت ۱۰۰ گرم انبه نوش جان کنند. از آنجایی که امروزه امکان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خیلی امکان پذیر نیست، ضرورت ایجاب میکند که افراد این ویتامین را از برنامه غذایی (یا مکملها) تامین کنند. داروهای مورد استفاده برای این منظور موارد زیر است؟ مطابق با یافتههای علمی، انبه بر سرطانهای ریه، خون، و پروستات تاثیر مثبت دارد، ولی بیشترین اثر آن روی شایعترین انواع سرطانهای پستان و رودهی بزرگ است.هرچند ظرفیت آنتیاکسیدانی انبه از نوشیدنیهای معمولی انگور کمتر است، همچنان فعالیت ضد سرطانیاش را کاملا به خوبی حفظ کرده است.

انبه (به صورت پالپ، قطعات کوچک، یا مکعبی) به میزان۱۰۰ گرم، ۱۵ گرم کربوهیدرات اساسی مورد نیاز بدن را فراهم میکند. در صورت عدم درمان، کم خونی می تواند به برخی عوارضی جدی منجر شود که تپش قلب یکی از آنها است. هنگام صبح، این مایع را صاف کنید و به اندازهی نصف لیوان از آن را به صورت ناشتا بنوشید. این ویتامین نیز یکی دیگر از ترکیبات بسیار موثر موجود در یکی از مهم ترین ویژگی هایی که ویتامین سی دارد این است که بدن را برای ساخت سلول های جدید و بازسازی سلول های مرده همیاری می کند.

این ترکیبات حاوی اسید گالیک، کوئرستین، آستراگالین، ایزو کوئرسیتین، فیستین، متیل گالات و بسیاری از آنزیمهای دیگر هستند. پلی فنلها – مواد طبیعی موجود در گیاهان – با گونههای مختلفی از ترکیبات در ارتباط هستند که به عنوان عواملی برای ارتقای سطح سلامتی بدن انسان شناخته میشوند. میزان بسیار زیادی از مواد مغذی ضروری و آنتیاکسیدانهایی که در دوران بارداری با ارزش هستند در هلو وجود دارد.

با وجود این، به یاد داشته باشید چنانچه میوه مصرف میکنید، باید کربوهیدرات مصرفیتان را در طول روز متوقف کنید تا میزان کربوهیدرات مصرفیتان در کل روز از میزان توصیه شده بیشتر نشود. به طور خاص، به نظر میرسد رابطهای بین مصرف کاروتن، موجود در میوه و سبزیجات قرمز، و کاهش خطر سرطانهای ریه و پروستات وجود دارد. این میوه سرشار از کاروتنوئیدها، به ویژه بتاکاروتن است. افراد مبتلا به دیابت میتوانند انبه را به میزان مشخص به عنوان تنقلات مصرف کنند؛ البته بهتر است این میوه را همراه غذا مصرف نکنند. 2. کاهش کلسترول: محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید