خواص ویتامین ای (E)؛ فواید و عوارض کمبود آن

ویتامین ث باعث کاهش احتمال بیماری قلبی و عروقی شده و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. سیب به دلیل داشتن فیبر بالا برای کاهش وزن نیز مفید است. مخصوصا آلاینده های شیمیایی که باعث کاهش تعداد اسپرم می شود. ویتامین A میتواند به دو شکل، در واکنشهای شیمیایی بدن شرکت کند.

این ویتامین یک ویتامین محلول در آب است که بخش موثری از واکنش های مهم شیمیایی بوده و عملکرد بدن را حفظ می کند. شما میتوانید برای بالا بردن آنتیاکسیدان، کنگرفرنگی را در رژیم غذاییتان بگنجانید. این ماده برای کسانی که دچار تجمع مایعات در بافت ها و کسانی که دارای فشار خون بالا و یا سایر بیماری های قلبی هستند مفید می باشد. از آنجائیکه اهمیت بالای سیستم ایمنی بدن و تقویت آن در هنگام ایجاد بیماری های واگیر و گسترش آن مشخص است ، انسان به منظور مقابله با عوامل بیماری زا به سیستم ایمنی یا دفاعی مجهز است.

این ویتامین یکی از ۸ ویتامین های محلول در آب است که در تبدیل کربوهیدرات ها به گلوکز به بدن کمک می کند. ـ برای پانسمان زخمهای سطحی بدن یا شستوشوی چشم در هنگام چشم درد، میتوان از محلول غلیظ جوشانده برگ درخت به استفاده نمود. این ماده همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. تولید رادیکال های آزاد به مرور زمان می تواند سبب بروز پیری زودرس و همچنین بیماری های دردناکی همچون آرتریت گردد. عدم وجود میزان کافی فولیک اسید در بدن مادر باردار باعث کمبود تولید خون مورد نیاز جنین جهت رشد میشود.

فولات شکلی از ویتامین ب است که در تشکیل سلول های خونی و رشد کودک نقش اساسی دارد. سلام من شیوا هستم ۳۳ساله از لندن . بنابراین اگر گیاه خوار هستید و به دنبال منابع خوبی از پروتئین می باشید، می توانید عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید که هر روزه خودتان را به ۸ تا ۱۳ وعده میوه و سبزی نزدیک تر کنید تا بدن قادر شود، مواد غذایی مورد نیاز خود را بدست آورد. ۲۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. سیستم ایمنی بدن یکی از پیچیده ترین سیستم های دفاعی بدن به شمار میرود از این رو تقویت و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید