خواص ویتامین ب۱ چیست و چه نقشی در بدن انسان دارد؟

در هر فنجان از این کلمها ۳۳ میلیگرم ویتامین C وجود دارد. باید بدانید ۱۱۵ گرم از این میوه فقط ۷۰ کالری دارد. شما می توانید به راحتی برای کاهش وزن خود این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. به همین دلیل حتماً باید مواد غذایی سرشار از ویتامین سی را به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

خربزه و طالبی سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند که برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی، بعضی از سرطانها، بیماریهای تنفسی، جلوگیری از کاهش قدرت بینایی و آکنه موثر عمل میکنند. این نوع میوه ها سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشند، به ویژه ویتامین C و به حفظ سلامت غشاهای مخاطی کمک می کنند. این میوه خوشمزه همچنین حاوی میزان زیادی پتاسیم، پکتین و فیبرهای خوراکی است که میزان کلسترول خون را ثابت نگه میدارد. از این میوه خوشمزه برای درمان اختلالات روده و یبوست استفاده میشود.

برخی از کودکان و نوجوانان نیز ممکن است با نوشیدن شیر به اندازه ی کافی ویتامین D دریافت نکنند بنابراین بهتر است از مکمل های 400IU یا 600IU استفاده کنند که این میزان در مولتی ویتامین های جویدنی نیز موجود است. تحقیقات نشان میدهد که ویتامین دی از ابتلا به آسم و آلرژی در مراحل اولیه زندگی جلوگیری میکند و منجر به کاهش علائم این بیماریها در کودکان و بزرگسالان مبتلا میشود. علاوه بر این، ویتامین A برای رشد کودکان به ویژه از نظر بینایی کاربرد قابل توجهی دارد.

محققان هنوز هم به دنبال این هستند که بفهمند چه ترکیباتی مسئول این فعالیت آنتی اکسیدانی هستند اما آنها مطمئنند که این، فقط محدود به ویتامین C و بتاکاروتن نیست. برای به حداقل رساندن از بین رفتن فولات حین پخت، بهتر است سبزیجات را تا هنگامی که حالتی بین سفت و بسیار نرم داشته باشند، بخارپز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید