خواص و مضرات میوه به برای دیابت و فشار خون و در بارداری

صرفنظر از شرایط سنی که دارید بهتر است این ویتامین را از طریق غذا، سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی، روغنهای گیاهی، دانه یا آجیل دریافت کنید. B5 که به “پانتوتنیک اسید” نیز معروف می باشد، یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در آب است. انواع مختلفی از این خانواده در سراسر جهان وجود دارند، ولی صرفنظر از نوع آن، گیلاس به خاطر رنگ متمایز و پرخاصیتاش که منبعی غنی از بتا کاروتن است، شناخته میشود. این ویتامین در حفظ اعضای بدن به ویژه مغز تأثیر گذار است و در صورتی که میزانش کاهش یابد به سلولهای مغزی آسیب میرساند؛ پس اگر به دنبال داروی تقویت حافظه میگردید حتماً مصرف آن را جدی بگیرید.

در ساختار خون نوعی ترکیب به نام هموسیستئین وجود دارد که نوعی اسد آمینه است و با مصرف غذاهای پروتئینی مانند گوشت تامین می شود. اگر شما دچار فراموشی زودرس شدهاید، نمیتوانید اعصابتان را کنترل کنید یا هنگام به ذهن سپردن موضوعات دچار مشکل میشوید بهتر است به جای استفاده از قرص برای تقویت حافظه و هوش گیاه اسطوخودوس را مصرف کنید.

فسفاتیدیل سرین دارای ترکیبی به نام فسفولیپید است. ویتامین D افزون بر سلامت جسمانی، بر سلامت روانی انسان نیز تاثیرگذار است. مانند سیب و گلابی به را نیز می توان پوست کند و هسته آن را خارج نمود. اما در مواقعی پزشک متخصص برای پیشگیری به افراد زیر مصرف مکمل ها را پیشنهاد خواهد داد. مصرف سعد کوهی هر روز صبح تا ۶ هفته طبق نظر پزشک همراه با پودر زعفران و تعداد کمی مویز خشک شده میتواند به این موضوع کمک کند. اگر فرد سالمی هستید در صورت تأیید پزشک میتوانید روزانه تا ۴۰۰ میلی گرم هم مصرف کنید.

گریپ فروت برای تعادل هورمونی موثر است، چرا که باعث می شود تا روند گوارشی و سوخت و ساز بدن بهینه شود. ویتامین B6 هم به تولید سروتونین و دوپامین که انتقال دهندههای عصبی هستند کمک میکند. اتصال بیوتین به جایگاههای مختلف ترکیبات شیمیایی، بیوتینیله شدن نامیده میشود و بیوتینیله شدن میتواند به عنوان یک روش مهم آزمایشگاهی برای مطالعه فرایندهای مختلف از جمله رونویسی DNA و تکثیر آن مورد استفاده قرار گیرد. این خواص در میوهها و سبزیجاتی که سبز رنگ هستند به وفور یافت میشود.

دیدگاهتان را بنویسید