خواص و مضرات میوه به برای دیابت و فشار خون و در بارداری

برنج سبوسدار حاوی ۲۰ میکروگرم ویتامین B6 در هر۱۰۰ گرم است. غلات کامل یا همان غلات سبوسدار مثل گندم، برنج قهوهای و نانهای سبوسدار حاوی مقادیر بالایی ویتامینهای گروه B هستند. پس در وهلهی اول پیشنهاد ما به شما یک رژیمغذایی کامل و سرشار از انواع ویتامینهای ضروری میباشد. برای بیشترین استفاده از خواص میوههای تازه بهتر است از انواع میوهها در رژیم غذایی خود استفاده کنید و آنها را به صورت کامل و تازه مصرف کنید. از سویی دیگر به دلیل نقش سایر ویتامینهای گروه B در تولید سلولهای قرمز خونی، دریافت مقادیر مناسب از تمامی ویتامینهای این گروه میتواند به افزایش تولید گلبولهای قرمز و متعاقبا اکسیژن رسانی بهتر به فولیکولهای مو کمک کند.

از آنجایی که تولید ویتامین B12 به صورت سنتتیک صورت میگیرد ممکن است بدن نتواند به خوبی آن را جذب کند و یا در افراد مختلف به میزان متفاوتی آزاد سازی و جذب رودهای انجام گردد. داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوهها و سبزیجات تازه میتواند احتمال ابتلا به بیماریهای مزمن مانند سرطان، التهابات و دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد.

میوه خشک می تواند دریافت فیبر و مواد مغذی را افزایش دهد و مقدار زیادی آنتی اکسیدان به بدن برساند. این میوه می تواند خام و نیز در حالت خشک خورده شود، همچنین به تعدادی از دسرها و غذاها نیز اضافه می شود. سیبها آب بالایی دارند، سرشار از پتاسیم هستند و از تعادل مایعات سالم پشتیبانی میکنند.

رادیکالهای آزاد سلولهای سالم را ضعیف و تجزیه میکنند. این ویتامین از اعصاب و سلولهای خونی محافظت میکند. این ویتامین در تولید سلولهای خونی و پیشگیری از کم خونی، بهبود عملکرد مغز، افزایش یادگیری و جلوگیری از افسردگی نقش بارزی دارد. تحلیل رفتن بافت عضلانی: در صورتی که تیامین به مقدار کافی جذب نشود آزاد شدن انرژی در سلولهای عضلانی با مشکل مواجه شده و پیامد آن کاهش هماهنگی عضلانی و اختلال در ارتباط عصب و عضله است.

دیدگاهتان را بنویسید