خواص گلابی؛ ۱۳ خاصیت درمانی این میوه سرشار از فیبر – چطور

ویتامین A و کاروتن موجود در خرمالو در بهبود بینایی و تقویت ماهیچه های قلب موثر است. این وضعیت به دلیل نقش ویتامین B-12 در ساخت میلین های عصبی اتفاق می افتد. خانواده پر جمعیت ویتامین B شامل 9 عضو مهم و تاثیرگذار هستند که هرکدام به نحوی در بدن نقش متفاوتی به خود می گیرند. در چه صورتی باید از مکمل های ویتامین B استفاده کرد؟

تیامین در بخش های مختلف بدن مثل مغز، سیستم عصبی، ماهیچه ها، قلب، معده و روده ها کاربرد دارد. اگر میزان این ویتامین در بدن کاهش یابد و به مرز خطرناکی برسد علائم متفاوتی مثل بی اشتهایی، سردرد، آب مروارید بیانگر آن هستند. این در شرایطی است که میزان مصرف روزانه این ماده مغذی نباید از 10,000 واحد بین المللی بیشتر شود، مگر این که پزشک آن را تجویز کرده باشد. گلبول های قرمز در اکسیژن رسانی به نقاط مختلف بدن نقش داشته و کمبود آن ها، مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

ویتامین B-12 یک عنصر ضروری است که برای ساخت DNA و گلبول های قرمز بسیار مهم بوده و به عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. درحالیکه مصرف یک عدد گلابی بهتنهایی ۱۸ درصد از نیاز روزانهی ما به فیبر را تأمین میکند، میتواند تأثیر قوی در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی داشته باشد. در تحقیقات انجام شده درباره بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت مشخص شده ویتامین E میتواند به افرادی که آلزایمر خفیف و متوسط دارند کمک کند. مواد غذایی که ویتامین B1 دارند عبارتند از: گردو، بادام، فندق، جوانه گندم، انجیر، تخم مرغ، شیر، نخود، لوبیا، نان، اسفناج، هویج، سبوس برنج و …

ویتامین B2 در مواد غذایی مانند قارچ، مویز، ماست، کلم بروکلی، خیار، سبوس گندم، فلفل، گوشت و … از منابع غذایی سرشار از B6 می توان به تن ماهی، سینه بوقلمون، پسته، تخمه آفتاب، کنجد، نخود فرنگی، موز و … هنگامی که در طول روز از مواد غذایی گفته شده از موارد قبلی استفاده کنید، در واقع ویتامین B7 را نیز به بدن می رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید