فواید، ضررها و نحوه مصرف

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی ویتامینهای محلول در چربی از جمله ویتامین E، ممکن است جذب ویتامین D را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین این ترکیبات وزن بدن را کاهش داده و سطح کلسترول LDL در خون را کم می کنند. معمولاً توصیه می شود که مکمل های ویتامین E همراه با غذا مصرف شود. این کار ممکن است جذب برخی از مواد مغذی را افزایش دهد و خطر ناراحتی گوارشی را کاهش دهد، ناراحتی هایی که در صورت مصرف مولتی ویتامین با معده خالی ممکن است رخ دهد. در آخر باید گفت، انواع ویتامین از جمله مواد بسیار ضروری بدن هستند.

مصرف مرتب غذاهای غنی از ویتامین C به بدن در توسعه مقاومت در برابر عوامل عفونی، پاک کردن سموم و رادیکال های آزاد کمک می کند. از آنجا که اکثر مردم از طریق رژیم غذایی خود ویتامین K کافی دریافت می کنند، مصرف مکمل های با دوز بالا توصیه نمی شود، مگر اینکه به دستور پزشک باشد، اگرچه این مکمل ها به طور کلی بی خطر هستند و عوارض جانبی قابل توجهی ندارند. کمبود ویتامین K که از نظر بالینی قابل توجه باشد، در بزرگسالان نادر است؛ اگرچه در برخی افراد شایع-تر است: افراد با اختلالات خونریزی و سوء جذب و همچنین افرادی که داروهایی مصرف می کنند که با جذب ویتامین K تداخل دارند.

این ماسک ها بسیار ارزان، قابل دسترس و سریع بوده و هر زمان که اراده می کردید می توانید به سادگی با مواد موجود در منزل آنها را ساخته و برای درخشش و براقیت چهره خود استفاده نمایید. دارو را در نگهدارندهی خود نگهداری کنید و از انتقال آنها به سایر ظرفهای نگهدارندهی دارو خودداری کنید. این مسئله چنانچه فرد در جذب آنها مشکلی نداشته باشد، لازم نیست. این بدان معناست تا زمانی که در وعده های بعدی به اندازه کافی چربی وجود دارد، لازم نیست ویتامین E را با وعده غذایی حاوی چربی استفاده کنید. به عنوان مثال برخی تحقیقات نشان می دهد که دوزهای بالای مکمل های ویتامین E ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان سالم شود.

از سوی دیگر مصرف باهم ویتامین D و K می تواند مفید باشد؛ زیرا این مواد مغذی برای ارتقاء سلامت استخوان ها و سطح کلسیم نرمال در بدن همکاری می کنند. سطح بالای آنتی اکسیدان هایی همچون فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید