فواید مصرف میوه ها در صبحانه • دونفره

ابتدا به این میپردازیم که ویتامین E چیست و به جز قرص و مکمل دارویی در کدام مواد غذایی به صورت طبیعی وجود دارد و سپس ۱۱ خاصیت مهم این ویتامین را معرفی خواهیم کرد. از طرفی متاسفانه، تعداد انگشتشماری از غذاها حاوی مقادیر عمدهای ویتامین D هستند، به همین دلیل کمبود این ویتامین بسیار شایع است. زردچوبه ادویهای است که اغلب در ادویه کاری، سوپ و غذاها استفاده میشود و حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که سلامت روده را بهبود بخشیده و علائم IBS، از جمله: گاز، نفخ و یبوست را کاهش میدهد.

مطالعات نشان میدهد که اینولین از سلامت روده حمایت نموده و به جلوگیری از نفخ و یبوست کمک میکند. مطالعات نشان میدهد که رازیانه و دانههای آن دارای خواص ضد اسپاسم هستند و میتوانند به آرام کردن ماهیچههای مجرای روده شما برای تسکین گاز و نفخ کمک کنند؛ اما لازم است برای جای دادن آن در برنامه تغذیه دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید. از مصرف خودسرانه داروهای تقویت اسپرم خودداری کنید. افزایش مصرف فیبر میتواند سلامت روده را بهبود بخشد و از یبوست و نفخ جلوگیری کند.

این ترکیب شیمیایی در برابر پرفشاری خون و صدمه به DNA که منجر به سرطان میشود، مؤثر است و به حفظ سلامت بدن کمک میکند. این مکمل به کاهش شدت علائم سرماخوردگی، کاهش طول مدت بیماری و کاهش دفعات ابتلا به سرماخوردگی کمک میکند. ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی می باشد که از طریق کنترل تعادل در غلظت پلاسمایی کلسیم و فسفات در رشد و استحکام استخوان ها نقش دارد.ویتامین دی به سهولت از ابتدا یا انتهای روده کوچک جذب شده و عمدتاً به فرم غیر فعال در کبد و بافتهای چربی ذخیره می گردد. پوست موز که معمولا دور می ریزیم در واقع بهترین و طبیعی ترین ماده برای مراقبت از پوست است.

همچنین بسیار مغذی و منبع عالی فیبر و سرشار از پتاسیم است؛ مادهای مغذی که از تعادل مایعات در بدن در دوران شیردهی پشتیبانی میکند. این میوه دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. چنانچه در طول دوران بارداری، این ویتامین را به مقدار توصیه شده مصرف کنید، بی خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید