فواید میوه خشک: ۲۱ میوه خشک شگفت انگیز و فوایدشان

همچنین، کاسنی منبع خوبی برای ویتامین K و مواد معدنی مانند مس و منگنز است. لازم به ذکر است که در میوه ها و سبزی های تازه ۱۸۰ نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف نیز یافت می شود و بدن ما نیز برای عملکرد مناسب نیازمند آنها می باشد. ویتامینها اصلیترین ماده مغذی مورد نیاز موها هستند که تاثیر زیادی در سلامت آنها دارند.

اما برای انجام همه این کارها، بدن به مقداری مواد خام نیاز دارد که شامل حداقل ۳۰ ویتامین و مواد معدنی مختلف است. ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی بدن، سلامت استخوان، رشد سلولی و موارد دیگر مورد نیاز است. از سوی دیگر مصرف باهم ویتامین D و K می تواند مفید باشد؛ زیرا این مواد مغذی برای ارتقاء سلامت استخوان ها و سطح کلسیم نرمال در بدن همکاری می کنند. این ویتامین کلسیم را در اعمالی مثل حفظ سلامتی استخوان، دندان و غضروف کمک میکند. توجه به این نکته ضروری است که فعال شدن ویتامین D به داشتن سطح کافی منیزیم بستگی دارد.

سبزیجات برگدار تیره رنگ، سبزیجات و میوه های نارنجی و زرد ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی و طالبی، زردآلو، هلو و انبه حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن هستند که با خوردن این مواد، سطح ویتامین آ در بدن افزایش می یابد. از آنجا که اکثر مردم از طریق رژیم غذایی خود ویتامین K کافی دریافت می کنند، مصرف مکمل های با دوز بالا توصیه نمی شود، مگر اینکه به دستور پزشک باشد، اگرچه این مکمل ها به طور کلی بی خطر هستند و عوارض جانبی قابل توجهی ندارند. به نظر میرسد فولیک اسید میتواند باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی و سرطان روده بزرگ شود.

مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا ممکن است به افزایش جذب برخی از مواد مغذی کمک کرده و خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را کاهش دهد. عوارض: عوارض قرص اکوفن شامل کاهش اسپرم و اختلال در سالم بودن اسپرم در آقایان میباشد. آیا میدانید حتی سیب خشک نیز به عنوان میانوعدهای سالم شناخته میشود؟ به عنوان مثال برخی تحقیقات نشان می دهد که دوزهای بالای مکمل های ویتامین E ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان سالم شود. برای اینکه موهایی سالم و زیبا داشته باید، لازم است که مانند سایر اعضای بدن به آنها مواد مغذی کافی برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید