فواید گیلاس- فواید میوه گیلاس- خواص گیلاس – 12 مورد خواص گیلاس برای سلامتی بدن

همچنین ویتامین C عملکرد آنتیاکسیدانی دارد و به شکلی مؤثر از بدن در برابر آسیبهای ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت میکند. پرتقال همچنین سرشار از پکتین است؛ فیبری که به سلامت رودهی بزرگ کمک میکند. کمبود این ویتامینها که در بیشتر بزرگسالان مشاهده میشود، میتواند سلامت سیستم ایمنی را با مشکل مواجه کند. استرس اکسیداتیو میتواند سلامت سیستم ایمنی را با مشکل مواجه کند و باعث ایجاد بسیاری از بیماریها میشود.

به گفته اردکانی، هرچند اکثر ایرانیان با کمبود ویتامینD مواجه هستند و پزشکان استفاده یک قرص در ماه را به آنها توصیه میکنند اما همچنان بهتر است سطح ویتامین D هر فرد پیش از مصرف دارو اندازهگیری شود و افراد از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنند. مصرف آجیل یک راه طبیعی است که نشان می دهد چیزهای خوب می توانند در بسته های کوچک در خدمت سلامت ما باشند. در میان همه میوه های خشک، آنها یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی هستند که موجب کاهش آسیب اکسیداتیو در بدن می شود. عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص منابع ویتامین D گفت: منابع غذایی برای ویتامین D بسیار محدود هستند.

این میوهها به دلیل مدر بودن برای کسانی که دچار احتباس ادرار و یا سنگ مجاری ادراری هستند بسیار موثر است و همچنین افراد مبتلا به کم خونی، نقرس و روماتیسم بهتر است حتماً طالبی را در برنامه غذایی خود قرار دهند. داروی مراتریم (metratrim)، دارویی که حاوی Sphaeranthus indicus هم بوده و برای کاهش وزن افراد دارای چاقی یا اضافه وزن موثر است. خوردن آن با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. تحقیقات حاکی از آن هستند که خوردن روزانه سه وعده فسفاتیدیل سرین به مقدار ۱۰۰ میلی گرم میتواند به کاهش عملکرد مغز در صورت افزایش سن کمک کند.

یکی دیگر از خواص و فواید گیلاس که با خوردن گیلاس یا نوشیدن آب میوه گیلاس می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. ویتامینهای گروه B مانند پیریدوکسین (B6) و کوبالامین (B12) نقش مهمی در بهبود واکنشهای سیستم ایمنی دارند. البته، عوارض قرص ویتامین e نسبت به سایر ویتامینهای محلول در چربی مانند K,A و D کمتر است زیرا بدن تحمل مقادیر نسبتا بالای ویتامین ئی (E) را دارد. پژوهشهایی که روی حیوانات انجام شدهاند نشان میدهند مکملهای حاوی سلنیوم میتوانند توانایی سیستم ایمنی در مقابله با گونههای مختلف ویروس آنفلوانزا مانند H1N1 را افزایش دهند. البته تعداد کمی از این پژوهشها روی انسان انجام شدهاند.

دیدگاهتان را بنویسید