معرفی انواع ویتامین B، خواص و منابع ویتامین B

این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. ساختار B12 با فرمول (C63H88CoN14O14P۱) بر پایه یک حلقه کورین ساخته شده است که شبیه به حلقه پورفیرین موجود در هِم است. اگر از غذاهای غنی از امگا ۳ استفاده نمیکنید، در مورد لزوم مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

کاهنده فشار خون این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می آید، طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود. اکثر تولیدکنندگان روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری را به عنوان مکمل غذایی توصیه میکنند. آکاایران : میوه ها گروهی از مواد غذایی هستند که ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف را در خود دارند و خاصیت های فراوانی از این خوراکی چه در قرآن و چه توسط دانشمندان ذکر شده است که می توان مهم ترین آن را ضد سرطان بودن آنها دانست . کودک زمان زیادی را در رحم صرف ساختن استخوانها و دندانهای خود میکند.

وزارت بهداشت ایران مصرف مکمل آهن را از پایان ماهی چهارم بارداری تا سه ماه بعد از زایمان توصیه میکند. آووکادو سرشار از روغنهای ضروری و همچنین ویتامین E است و به جلوگیری از ریزش مو کمک میکند. کاکائو همچنین حاوی بیوفلاوانول ها، الیگوپپتیدها و سایر ترکیبات بیورگانیک است. باکتری های تولید کننده B12 در دستگاه گوارش انسان ، از دهان و لثه و حلق تا روده بزرگ ، زندگی می کنند.ویتامین در منابع حیوانی مانند جگر، شیر، پنیر و تخم مرغ وجود دارد و دارای ۴ درصد کبالت است. ویتامین D با علائم اسکلروز عضلانی، دیابت و آثار آن مبارزه می کند، تولید انسولین را برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 افزایش می دهد، به درمان آرتریت روماتوئید، سوریازیس، و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند.

مطالعات نشان دادهاند که دریافت دوز بالاتر این ویتامین (حداکثر ۴۰۰۰ میکروگرم) حداقل یک ماه قبل از بارداری و در طول سه ماههی اول بارداری میتواند از بروز مجدد این مشکل پیشگیری کند. بااینحال، این مطالعه ریبوفلاوین را با داروهای معمولی که برای پیشگیری از میگرن استفاده میشود مقایسه نمیکند و البته تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید