معرفی میوه داربی و فواید آن

بنابراین نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. ضمنا پوست لیموترش حاوی سالوسترول Q40 و لیمونن است و ترکیبات ضد سرطانی و آنتی اکسیدانهایی دارد که سموم را دفع کرده و استرس را کاهش میدهند. بر اساس مطالعات انجام شده آهن از کمبود هموگلوبین و بروز کم خونی باردرای پیشگیری میکند و ویتامین های گروه ب و فولات به تقویت انرژی کمک کرده و مانع از بروز نقص هنگام تولد می شوند. ویتامین ای نقشی مهم و اساسی در تنظیم غدد درونریز و سیستم عصبی ایفا و به طور طبیعی به متعادل کردن هورمونها کمک میکند.

اگر ریبوفلاوین کافی در غذاهایی که میخورید دریافت نکنید یا اگر بیماریها یا اختلالات هورمونی خاصی دارید که مانع جذب ویتامین B2 در بدن میشود، دچار کمبود ریبوفلاوین میشوید. اما اگر از خواص بینظیر آن آگاهی داشته باشید؛ حتما در طول روز از گریپ فروت استفاده خواهید کرد. در این مقاله از مجله سلامتی دکتر کرمانی در مورد اینکه ویتامینها چیستند، برای بدن ما چه اهمیتی دارند، انواع ویتامین کدام است، ویتامینهای ضروری بدن چه ویتامینهایی هستند و از چه منابعی امکان تأمین آنها وجود دارد، توضیح خواهیم داد و در نهایت، درباره مولتی ویتامینها، نقش و ضرورت آنها در بدن صحبت میکنیم.

ویتامینهای محلول در آب، ویتامینهایی هستند که در آب حل شده و برای استفاده فوری، به آسانی جذب بافتها میشوند. B12 در تولید سلولهای بدن نقش دارد و نقش آن مانند اسید فولیک،شرکت در همانند سازی ژن های هسته سلول است . ویتامین B6 ویتامینی است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. الکترولیت مسئول انتقال سیگنالها در دستگاه عصبی است- که مهمترین ناحیهی آن عضلات قلب است. به طوری که در مقادیر بالا حدود 3 گرم در روز در افراد مبتلا به هیپرکلسترولمی (بالا بودن میزان کلسترول خون) نتیجه بخش است.

ویتامین A اضافی در بدن قابل ذخیره است. همانطور که در این مطلب به طور گسترده و عمومی به آن اشاره کردیم، مصرف میوه و خواص میوه برای بدن انسان ضروری است. به همین دلیل افرادی که مصرف مقدار زیادی میوه در طول روز دارن و همچنین صبحانه رو به طور کامل از میوه ها تامین میکنند به ندرت بیمار میشن.

دیدگاهتان را بنویسید