معرفی کامل مزایا و عوارض مصرف ویتامین C

هضم این میوه بسیار آسان است و مصرف آن برای افرادی که دارای سو هاضمه هستند، به دلیل وجود مقادیر فراوان ویتامین C و آهن بسیار مفید است. از خواص میوه کنار می توان به وجود ویتامین C و مقادیر نسبتا خوبی از ویتامین B ،E اشاره کرد. این ماده مغذی در هر 100 گرم، چیزی حدود 562 کیلو کالری را به همراه خود دارد و منبع بسیار خوبی برای فیبر رژیمی محسوب می شود.

انبه حاوی ترکیبات زیست فعالی نظیر استر، تیرین، و آلدئید است که به خوبی به دستگاه گوارش کمک میکنند. یکی دیگر از میوه هایی که در دسته انواع کم کالری آن قرار دارد؛ بادام است که می تواند در رژیم های غذایی برای کاهش وزن کمک شایانی را ایجاد کند. چرا که کالری موجود در این میوه به مراتب کمتر از سایر میوه ها است. به نوعی که متخصصان تغذیه معتقدند همه افراد برای حفظ سلامتی خود می بایست روزانه نصف لیوان (معادل 50 گرم) میوه خشک شده را میل کنند.

در حقیقت هر نصف لیوان چیپس میوه، از نظر تغذیه ای برابر با یک لیوان کامل میوه تازه خرد شده است. یک بیماری چشمی که منجر به کاهش بینایی در افراد مسن می شود (دژنراسیون ماکولا وابسته به سن یا AMD): بیشتر تحقیقات نشان می دهد مصرف ویتامین E به تنهایی یا همراه با سایر آنتی اکسیدان ها برای پیشگیری یا درمان کاهش بینایی مربوط به سن موثر نیست.

این میوه خشک شده برای تولید انتقال دهنده های عصبی و کاهش فشار خون نیز بسیار مفید است. یکی از میوه هایی که به صورت خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد؛ انبه است که حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده و می تواند روده را به میزان قابل توجهی تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که فلاونوئید و ترکیبات فنولیک موجود در بعضی از میوه ها و سبزی ها نیز آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارند. و برش ها را در آب فراوان بجوشانید و بپزید. این ماده خوراکی در دسته یکی از مغذی ترین مواد غذایی قرار گرفته که علاوه بر کاهش وزن، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در شما به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید