میوه اژدها و 7 مورد از فواید شگفتانگیز این میوه برای سلامتی

ویتامین E با کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در سلول های بدن از جمله سلول های پوست، از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند. در دوران بزرگسالی کمبود این ویتامین در بدن باعث بوجود آمدن بیماری استئومالاسی میشود. اما در این دوران این بیماری میزان ویتامین D در بدن کاهش مییابد ولی دریافت این ویتامین در دوران بیماری کمک چندانی به بهبود آن نمیکند، بلکه برای پیشگیری از این بیماری باید از دوران جوانی کلسیم و فسفر همراه با ویتامین D مصرف شود.

اگر فرد در این دوران شروع به دریافت ویتامین D کند، این عارضه رفع میشود. بنابراین افراد چاق تا ۴۰ درصد نیازمند ویتامین D بیشتری نسبت به فردی با وزن متعادل هستند. دختران 9 تا 13 ساله به دلیل اندازه و سایز کوچکتر بدنشان نسبت به دختران نوجوان و زنان به مقادیر کمتری از ویتامینها نیاز دارند. شیوع کمبود ویتامین دی به خصوص در زنان و کودکان ایرانی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. کمبود ویتامین B6 ممکن است منجر به کم خونی و نوروپاتی محیطی شود. بنابراین شناخت این علائم اهمیت ویژه ای دارد و به شما کمک می کند برای درمان اقدام کنید.

در این مقاله میخواهیم از اهمیت ویتامین د، چگونگی دریافت آن و لزوم استفاده از مکمل صحبت کنیم. شکی نیست که مصرف ویتامین D اهمیت زیادی دارد اما این که به چه میزان و از چه منبعی را نمیشود قطعی گفت. درشت مغذیها آن دسته از مواد مغذی هستند که باید به میزان زیاد مصرف شوند تا انرژی مورد نیاز بدن برای فرایندهایی از قبیل کارهای روزانه، تفکر و انجام فعالیتهای حسی و حرکتی را فراهم آورند. آیا میتوان ویتامین E را به طور طبیعی از غذاها دریافت کرد؟ وجود مقادیر زیادی از ویتامینهای محلول در آب، (برخلاف گروه محلول در چربی) موجب ایجاد مسمومیت نمیشود.

با این حال همیشه نمیشود روی نور خورشید حساب کرد. عنصر روی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید پروتئین، تولید کلاژن، حفظ سلامت سیستم بینایی، ترمیم زخم، مقابله با استرس، سلامت پوست، استحکام ناخنها و تقویت ساختار مو نقش مهمی در بدن ایفا میکند. گفته میشود بهترین و موثرترین راه برای بالا بردن سطوح ویتامین D در بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید به نحو سالم و بیخطر است.

دیدگاهتان را بنویسید