میوه پاپایا چیست – با خواص پاپایا برای سلامتی آشنا شوید

شما می توانید ۲۵ درصد ویتامین سی روزانه مورد نظر خود را از طریق خوردن به تامین کنید. به غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود. همچنین به از بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی جلوگیری می کند. از طرفی گروه ویتامین B به علت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی بدن را در برابر عفونت ها مقاوم می کند. فنول های موجود در میوه به با فعالیت های ضدویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارد در برابر سرماخوردگی ها و سایر بیماری های ویروسی از بدن انسان محافظت می کند.

تحقیقات نشان میدهد این میوه خواص ضد سرطانی دارد و در درمان برخی از انواع سرطان مانند لوزالمعده و پروستات تأثیر بهتری داشته است. دادن این ویتامین به زنان باردار بسیار مفید است، چرا که از ناهنجاری های عصبی زمان تولد، مانند نقص لوله عصبی نوزادان(اسپینا بیفیدا) جلوگیری می کند. به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از الکوثر، غالباً مردم منابع خوب ویتامین C را با مرکبات مانند پرتقال مرتبط میدانند. موضوع بسیار مهم این است که بهتر است برای حفظ منابع ویتامین سی در میوه ها و سبزیجات هرگز آنها را نپزید و به صورت خام مصرف کنید.

اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد.)نیز لازم است. پتاسیم همچنین میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و به کاهش از دست رفتن تراکم استخوانها نیز کمک کند. به همچنین دارای تانین می باشد که تانین ها در برابر سرطان مقاومت کرده و مواد شیمیایی و سمومی که باعث ایجاد سرطان روده می شود مبارزه می کند. این میوه همچنین منبع غنی از ترکیبات آلی خاص همچون کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن، انواع مختلفی از مواد مغذی گیاهی است.

تیامین در آب، متانول و گلیسرول محلول است و در محلولهای آلی با قطبیت کمتر، عملاً نامحلول است. ب 1 ویتامینی محلول در آب است. مصرف میوه به در دوران بارداری تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان تهوع ناشی از بارداری در زنان دارد. از خرید به های کبود یا ریز خودداری کنید زیرا طعم و عطر ندارند. مولتی ویتامینها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و از یخ زدن شربتها و مایعات مولتی ویتامین جلوگیری کنید. ۱۰۰ گرم از به حاوی حدود ۵۷ کالری است. به میوه کم کالری محسوب می شود و سرشار از فیبر غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید