نحوه مصرف ویتامین E

براساس این مطالعات، زمانی که میزان ویتامین D موجود در خون به پایینتر از ۵۰ نانومول در لیتر برسد، مصرف مکمل ویتامین A مشکلات ناشی از کمبود ویتامین D را افزایش میدهد. حسینی اظهار داشت :رنگ پوست بدن بر میزان تولید ویتامین دی تاثیر دارد.افراد باپوست روشن، تنها باید به مدت 45 دقیقه درهفته در نور آفتاب بمانند تا بدن بتواند ویتامین دی مورد نیاز را جذب کند، در حالی که مدت زمان مورد نیاز برای افراد سیاه پوست، بیش از 3 ساعت است. این در حالی است که ویتامین A و ویتامین D در کنار هم، به متابولیزه کردن ویتامینها کمک میکنند.

مصرف بیشتر مانع از بروز علائم کمبود ویتامین ب – ۱۲ می­شود که آسیب دائمی به اعصاب وارد می­کند. بیشتر افراد میتوانند ویتامین A موردنیازشان را از منابع غذایی تأمین کنند. برخی از ویتامینها سبب جذب مواد غذایی در روده میشوند و بعضی نیز بهعنوان کاتالیزور عمل میکنند. مطالعهای در سال 2020 دریافت کمبود ویتامینهای B و C، آهن و منیزیم میتواند سبب خستگی شود، بنابراین مصرف مکمل این ویتامینها میتواند مفید باشد. کمبود منیزیم رایج است و مکمل میتواند به حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از مشکلات کمر و گردن کمک کند.

ویتامینها را به دو دسته محلول در چربی و محلول در آب تقسیم میکنند. کتاب «ویتامین و سلامتی» تألیف رومینا کریمزاده در 13 فصل انواع ویتامینها را به تفکیک معرفی، میزان نیاز بدن به آن ویتامین را تشریح و بیان میکند که ویتامین موردنظر در چه غذاهایی وجود دارد و اثر آن بر سلامتی چگونه است؟ ویتامینها موجب تسهیل دگرگشت (سوختوساز بدن یا متابولیزم) میشوند و رشد و نمو و ترمیم یاختههای بدن را میسر میکنند.

ویتامین A در زخمهای پوست، جوشها و سایر عوارض پوستی چون دارویی، اثری درمانی داشته و کمبود آن موجب دیر درمان شدن زخم میشود. خواص لواشکها نیز بستگی به میوهای دارد که لواشک را از آن تهیه کردهاند. مصرف انبهی نارس / سبز به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه باعث بهبود اختلال صفرا، و درمان بیماریهایی نظیر یرقان (زردی) میشود. با این حال، برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد مصرف ویتامین E علائم را بهبود نمی بخشد، اما ممکن است از تشدید علائم جلوگیری کند. وی مهم ترین منابع ویتامین D را روغن ماهی ، زرده تخم مرغ ، شیر و غلات غنی شده با ویتامین دی ،ماهی های چرب مانند سالمون و تن ،جگر،غذاهایی که در معرض نور آفتاب خشک شده اند و نور خورشید عنوان کرد .دکتر نصرا..حسینی خاط نشان کرد : افراد مسن ،اضافه وزن وچاقی ،نخوردن ماهی و لبنیات و آفتاب نگرفتن و کسانی که همیشه در خانه هستند جزو گروهی هستند که بیشتر در معرض کمبود ویتامین D هستند .

دیدگاهتان را بنویسید