نشانه های کمبود ویتامین K و مهم ترین فواید آن + منابع غذایی

مصرف ویتامین A برای رشد سلولها و بافتهای بدن کودکان ضروری است. بسیاری از پروتئینهایی که ما از میوهها، سبزیها و گوشت به دست میآوریم، توسط آنزیمهای بدن ما متابولیزه میشوند و تبدیل به پروتئینهای قابلاستفاده میشوند که میتوانند باعث سرعت بخشیدن به فرایندهای سلول و درنتیجه باعث افزایش قدرت و بهبود متابولیسم بدن میشوند و به کاهش وزن و افزایش توده عضلانی کمک میکنند. نیاز روزانهی ما به این ویتامینها بر هیچ کس پوشیده نیست.

این مواد معدنی موجود در زعفران میتوانند درصد بالایی از نیاز بدن به این مواد را تامین کنند و منجر به بهبود عملکردهای بدن انسان شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان می باشد به این معنی که اثر مهاری در روند پیری ایجاد می کند. دقت کنید که میزان ویتامین مورد نیاز بدن انسان بسیار کمتر از آن چیزی است که گمان میکنید و مصرف بیش از نیاز برخی مواد معدنی و ویتامینها منجر به مشکلاتی برای بدن میشود. رتینول موجود در زعفران در مقدار مناسبی میباشد و منجر به هیچگونه مسمومیتی در بدن ما نخواهد شد.

مصرف ویتامین C بسیار در رشد ماهیچهها و بافت بدن کودکان تاثیرگذار است و برای سلامت پوست آنها ضروری است. اگر نگاهی به میزان مواد موجود در این داروها بیندازنید متوجه خواهید شده که چند ده برابر میزان نیاز بدن ما به ویتامینها در هریک از این قرصها و شربتها وجود دارد و گاهی منجر به مشکلاتی برای بدن ما میشوند. این ویتامین به عنوان کوآنزیم بسیاری از آنزیمهای متابولیک و ساختاری بدن فعال است و کمبود آن نیز میتواند عوارض شدیدی را ایجاد کند.

به گونه های زیادی دارد اما دو گونه آن قابل توجه است. یکی دیگر از ویتامین های زعفران ویتامین C یا همان آسکوربیک اسید موجود در آن است. پوست بسیار خشک یا بسیار چرب و وجود آکنه هم میتواند پیامد کمبود ویتامین B در کودکان باشد. مطالعات نشان دادند که ویتامین آ و کارتنوئیدها برای پیشگیری، مبارزه و درمان انواع سرطان ها مفید می باشد اما برخی مطالعات ضمن اشاره به مضرات این ویتامین متذکر شدند که مصرف بتاکاروتن یا مکمل ویتامین آ با خطر ابتلا به سرطان مری در افراد سیگاری یا الکلی ارتباط دارد. نیاسین (Niacin) (اسید نیکوتنیک و مشتقات آمید نیکوتین آمید) با فرمول شیمیایی (C6H5NO2) یکی از ویتامینهای B محلول در آب است.

دیدگاهتان را بنویسید