هرآنچه که درباره ویتامین C باید بدانید

ویتامین A در رشد و نمو تأثیر دارد و برای کودکان جزو ضروریات حیاتی میباشد که رشد و نمو آن به نحو شایستهای انجام پذیرد و موجب فعالیت و نشاط آنان میگردد. مشکلات مصرف زیاد این ویتامین نسبت به سایر ویتامینهای محلول در چربی کمتر است، زیرا بدن تحمل مقادیر زیاد آن را نسبتاً دارد. بنابراین خوردن مقادیر زیاد آن می تواند منجر به مصرف بیش از حد قند و کالری و در نتیجه چاقی شود.

آنها به طور کلی به مقدار زیاد در بدن ذخیره نمیشوند و مصرف آنها میبایست به صورت منظم و روزانه در برنامه غذایی قرار گیرد. این ماده غذایی علاوه بر ویتامین B۱۲، سرشار از فیبر، پروتئین و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است. ویتامین B12 جهت تولید گلبولهای قرمز خون ضروری محسوب میشود تا بتواند اکسیژن را به خوبی به کلیه اندامها و بافتهای بدن برساند. این میوه خشک حاوی مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن ضروری هستند. این باعث می شود که میوه خشک شده جذابیت بیشتری داشته باشد.

زنان بارداری که به طور منظم خرما مصرف می کردند نسبت به زنانی که هیچ گونه خرمایی در رژیم غذایی خود نداشتند در هنگام زایمان 4 درصد کمتر به روش های القای زایمان نیاز داشتند. مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویتکننده روده و کبد است. برای پیشگیری از مسمومیت با سولفیت، سعی کنید در هنگام خرید فقط میوه های خشکی که رنگ آنها قهوه ای یا مایل به خاکستری است را انتخاب کنید که برای خشک کردن آنها از کودهای معدنی و مواد شیمیایی استفاده نشده است.

میوه خشک خرما فوق العاده شیرین است. سولفیت اغلب به میوه های دارای رنگ روشن مانند زردآلو و کشمش اضافه می شود. مصرف منظم سیب خشک جریان خون را بهبود می بخشد و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. در طول فرایند خشک کردن، میوه ها آب خود را از دست می دهند. برخی از تولیدکنندگان مواد نگهدارنده ای به نام سولفیت به میوه خشک اضافه می کنند. میوه های خشک دارای کالری زیادی هستند. به همین دلیل، میوه خشک دارای کالری و قند زیادی است.

دیدگاهتان را بنویسید