ویتامینهای محلول در چربی شامل A

مقدار مجاز توصیه شده روزانه در رژیم غذایی برای ویتامین E طبیعی (RRR-آلفا توکوفرول) در بزرگسالان 15 میلی گرم (22 واحد بین المللی) در مردان و زنان، 15 میلی گرم (22 واحد بین المللی) در زنان باردار و 19 میلی گرم (28 واحد بین المللی) در زنان شیرده است. این همان هزار و 100 واحد بین المللی ویتامین E مصنوعی (آلفا توکوفرول) یا هزار و 500 واحد بین المللی ویتامین E طبیعی (آلفا توکوفرول) است.

دوزهای ویتامین E طبیعی (آلفا توکوفرول) و ویتامین E که در آزمایشگاه ساخته شده متفاوت محاسبه می شود. فیبر از آن دست ترکیباتی است که به آسانی در هر کدام از میوههای خشک، از جمله هلو خشک یافت میشود. دیابت. مصرف ویتامین E بیشتر از رژیم غذایی با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. بیشتر بخوانید:آیا اسپری آسم خطر بستری شدن بیماران کرونا را کاهش می دهد؟ با توجه به اینکه سلولهای عصبی و مغز، انرژی را به صورت قند گلوکز از مواد غذایی دریافت میکنند (ولی سایر اندامها میتوانند از چربیها هم استفاده کنند) لذا در این میان، اندامهایی که بیشتر دچار عوارض کمبود B1 میشوند، مغز و اعصاب است.

مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند و به بهبود تخریب موها به علت استفاده بیش از حد از سشوآر و… کلسترول بد بیش از حد، در رگ ها لخته ایجاد می کند و به سکته و حمله قلبی منجر می شود. از سوی دیگر، ویژگی آنتی اکسیدانی این ویتامین به پیشگیری از نشانه های پیری و چین و چروک ها کمک می کند و همچنین در خلاص شدن از شر جای زخم ها نقش دارد.

همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثهها و دندانها کمک میکند. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست آیا این فایده از خوردن ویتامین E در رژیم غذایی یا مصرف مکمل های ویتامین E حاصل می شود یا خیر. سرطان مثانه. برخی تحقیقات نشان می دهد مصرف مقادیر زیاد ویتامین E به مدت حداقل 10 سال ممکن است خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش دهد، اما هنوز مشخص نیست چه مقدار ویتامین E برای کاهش این خطر مورد نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید