ویتامینهای گروه B، ویتامینهای معجزه گر بدن

بنابراین میزان کافی ویتامین د در خون در پیشگیری از فشار خون بالا موثر است. قرار گرفتن ساعد دست و پاها یا صورت، کف و ساعد دست ها به مدت 5 تا 10 دقیقه، 2 تا 3 بار در هفته برای تامین ویتامین د به میزان کافی در افراد سالم لازم می باشد. کمبود ویتامین C ممکن است منجر به اسکوربوت شود که باعث خونریزی لثه، از دست دادن دندانها و رشد ضعیف بافت و عدم بهبود زخم میشود. تاثیر ویتامین د در تنظیم رشد و تکثیر سلولی و جلوگیری از ازدیاد بیش از حد سلول ها موثر می باشد.

ویتامین د تولید هورمون فشار خون (رنین) را تنظیم می کند. نقش های ویتامین د در روده کوچک، استخوان، پاراتیروئید و کلیه ها ، منجر به تنظیم غلظت کلسیم و فسفر خون می شود. ویتامین د کافی برای عملکرد مناسب بسیاری از بافت های بدن ضروری است و کمبود ان منجر به بروز عوارض و بیماری های متعددی می گردد.

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در مواد غذایی یافت میشود و برای سلامتی و حفظ استحکام استخوان ضروری است. ویتامین D به بدن در جذب کلسیم از مواد غذایی و مکملها کمک میکند. ویتامینها یکی از ضروریترین ترکیبات مورد نیاز بدن ما هستند و به تندرستی ما کمک میکنند. آنچه باید در مورد ویتامین د بدانیم . بطور کلی با توجه به محدود بودن منابع غذایی ویتامین د و مقدار ناچیز آن در اکثر این غذاها، ویتامین د مورد نیاز تنها از راه غذا قابل تامین نمی باشد.

شیر غنی نشده با این ویتامین دارای مقدار بسیار ناچیزی می باشد. اما اگر به دلایل مختلفی نتوانید چنین مواد غذایی را به مقدار کافی مصرف کنید علائم کمبود ویتامین B1 به تدریج خود را نشان میدهد. در اولین زمانی که به یاد آوردید، دوز فراموش شده را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید