ویتامینها و ۲۰ نشانه برای کمبودشان در بدن! – ایسنا

از طرفی، مطالعات جدید نشان میدهند که ویتامین A ترشح انسولین را تحریک میکند. کبد چرب یا مسمویت دارویی خطری است که بسیاری از مصرفکنندگان ویتامینها را تهدید میکند. ویتامین B6 و B12، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک میکند.

این ویتامینها در گوشت قرمز، گوشت مرغ، لبنیات، تخممرغ، غلات با پوست، ماهی و در برخی سبزیجات و میوهها مثل بروکلی، قارچ، سیبزمینی، آووکادو، موز و هندوانه وجود دارند. محصولات لبنی، غذاهای غنی شده، ماهی قزلآلا و سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم پیچ. بنابراین، اگر مصرف مکملهای قرص مانند برای شما دشوار است می توانید از قرص جوشان استفاده کنید.

جویدن سیب مانند استفاده از مسواک است اما این به این معنا نیست که از مسواک استفاده نکنیم. تحقیقات در این زمینه نشان داده است که درمان مادر با ویتامین A ممکن است در جلوگیری از ابتلا نوزاد به «سندرم جنینی ناشی از الکل» (Fetal Alcohol Spectrum Disorders) موثر باشد. با وجود این که مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی تصور میشود برخی از مکانیزمها از جمله مرگ سلولهای سرطانی، خاموش کردن ژنهای مرتبط با سرطان و مهار رگزایی (رشد غیرطبیعی رگهای خون) درون تومور توسط توکوترینولها تقویت میشود.

بهجتی اردکانی، با بیان اینکه ویتامینها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم میشوند، میگوید: «ویتامینهای محلول در آب از جمله ويتامين C و مجموعه ويتامينهاى B جزء ویتامینهای بیخطر به حساب میآیند و استفاده بیش از حد آنها ضرری برای بدن ندارد. این عنصر در بسیاری از فرایندهای متابولیک از جمله متابولیسم طبیعی ویتامین A لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید