ویتامین بخوریم یا نخوریم؟

منابع خوب ویتامین B6 عبارتند از: مرغ، گوشت، ماهی، نخود، جگر گاو، سیب زمینی و سایر سبزیجات نشاستهای، موز، کدو حلوایی و آجیل. مغز بادام غنی از منیزیم، آهن، کلسیم و فیبر است و سیب خاصیت ضد سرطانی دارد و منبع کاملی از ماده پکتین است، پکتین میتواند از پیشرفت سرطان در بدن جلوگیری کند، سیب غنی از فیبر است که میزان کلسترول و گلوکز خون را کاهش میدهد همچنین سرشار از ویتامین C و نوعی آنتی اکسیدان است که از سلولها محافظت میکند. این امکان وجود دارد که پلیفنولهای سیب به پیشگیری از آسیب دیدن سلولهای بتا در پانکراس کمک کنند.

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آجیل آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم. شما میتوانید به مقاله خواص آب لبو مراجعه کنید و با مزایای نوشیدن آن برای کاهش وزن و مقابله با بیماریهای ویروسی بییشتر بخوانید. خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد، نقش موثری در کاهش ابتلا به سرطان دارد. همچنین این مطالعه نشان میدهد که فندق سبب کاهش نشانه های التهاب شده و عملکرد رگ های خونی را بهبود میبخشد. نکته قابل توجه در مصرف این داروها این است که اکثراً به درد بخور نیستند و تأثیر موقتی دارند. بهطورکلی خواص آجیل ها بینظیر است.

در سالهای اخیر مصرف آجیل به عنوان میان وعده سالم توصیه شده است تا اشتها و هوس خوردن مواد غذایی ناسالم و مضر را کاهش دهد. در واقع روزانه با مصرف چند دانه بادام زمینی در زمان های مشخص، بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت میکند و میل به خوردن غذا یا تنقلات مضر که یکی از عوامل مبتلا شدن به کبد چرب است، کاهش مییابد.یکی دیگر از مغزهای آجیل برای کبد چرب گردو است.

به نظر میرسد گردو باعث بهبود برخی عوامل خطرزایی میشود که منجر به بیماری های قلبی میگردند. مانند بسیاری از آجیل های دیگر، به نظر میرسد که فندق نیز سبب کاهش عوامل خطرزای منجر به بیماری های قلبی میشود. همچنین گردو میتواند سبب بهبود عوامل مؤثر دیگر بر سلامت قلب شامل فشارخون و جریان طبیعی خون در بدن شود. همچنین به تمیز نگه داشتن رگها و جریان خون کمک میکند. کامکوات قادر است به طبیعی شدن حرکات روده کمک کند، بنابراین از ایجاد مشکلی مانند یبوست جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید