ویتامین سی – خرید قرص ویتامین سی با مشاوره رایگان

در صورت استفاده بیش از حد ویتامین آ ممکن است عوارض جانبی در فرد ایجاد شود. در ادامه برخی از مهمترین خواص ویتامین E را توضیح میدهیم. فواید میوه های زمستانی و مصرف آنها در زمان سرماخوردگی را در بخش تازه های خواص مواد غذایی در سایت آشپزی ها مشاهده کنید. این ۸ درمان گرمازدگی را نیز در این فصل مد نظر داشته باشید.

در طب یونانی، از انبه برای دفع سموم، درمان کم خونی، و معالجهی اختلالات دستگاه عصبی استفاده میشود. از ویتامین های ضروری محلول در چربی است که بخشی از نیاز روزانه بدن به آن توسط باکتریهای روده تامین میشود. انبه غنی از ویتامین B۶ است که جهت حفظ و توسعهی کارکرد مغز بسیار ضروری است. این ماده مغذی همچنین به آرامش و انقباض عضلات کمک کرده و برای تقویت عضلات حمایت کننده از ستون فقرات ضروری است. منگوستین حاوی ماده معدنی پتاسیم است که به حفظ فشار خون سالم کمک می کند. برخی از افراد هم تلاش زیادی برای سالم زندگی کردن دارند؛ اما بازهم در نهایت به مصرف داروهای مکمل نیاز پیدا میکنند.

اداره­ غذا و دارو پیشنهاد می­کند زنان مصرف فولات را بالا ببرند و قبل از بارداری و در دوران حاملگی هر روز از مکمل­های فولیک اسید استفاده کنند. عموما زنان پس از یائسگی ضعیف میشوند و باید انبه و سایر میوههای سرشار از آهن مصرف کنند. به علاوه، بتا کاروتن موجود در انبه به طور قابل توجهی به پیشگیری از ایجاد بیماری قلبی در مادر و همچنین در کودک کمک میکند.به علاوه، پوست انبه سرشار از مواد مغذی گیاهی از قبیل آنتیاکسیدانهای رنگدانهای نظیر کاروتنوئیدها و پلی فنلها است. آنتیاکسیدانهای موجود در انبه باعث شدهاند ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن این میوه بسیار بالا باشد.

یک زن باردار باید دستکم روزی یک انبه بخورد – کلسیم و منیزیوم موجود در انبه باعث آرامش ماهیچهها، کاهش استرس، و پیشگیری از سقط جنین میشود. در طب آیورودا از گلهای خشک شدهی انبه برای درمان اسهال، دیسانتری، و همچنین عفونت مجاری ادراری استفاده میکند. درمان دیگر با استفاده از خواص انبه برای سلامتی این است که پودر پوست درخت انبه (۲۰ گرم) را در یک لیتر آب بجوشانید تا حجم آب به ۲۵۰ میلیلیتر (یا گرم) کاهش یابد؛ سپس مقداری نمک را نیز به آن بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید