ویتامین های ضروری بدن در بدن ساخته نمیشوند!

کمبود ویتامین K ممکن است استحکام استخوانها را کاهش دهد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد، زیرا بدن برای داشتن استخوانهای سالم به ویتامین K نیازمند است. این نوع لواشک نیز با تحریک و ایجاد اسید معده در بدن موجب هضم و جذب بهتر موادغذایی میگردد. اما ممکن است به دلیل کم بودن تنوع غذایی و یا برخی اختلالات گوارشی علائم کمبود این ویتامینها در بدن بروز کند.

از آنجایی که برخی از ویتامینهای این گروه مانند ویتامین B12 عمدتا در گوشت وجود دارد، افرادی که در برنامه غذایی خود کمتر از حد نیاز گوشت مصرف میکنند در معرض کمبود ویتامینهای گروه B هستند. طیف وسیعی از مواد غذایی ویتامینهای گروه B را در ترکیب خود دارند از اینرو با ارتقا آگاهی و دانش خود در این زمینه میتوانید مقادیر کافی از این ویتامینها را برای بهبود سلامتی خود و اعضای خانواده در برنامه غذایی بگنجانید. یک برنامه غذایی نامناسب که تنها طیف محدودی از مواد غذایی را پوشش میدهد مهمترین علت در ایجاد کمبود ویتامین B است.

داشتن یک سبک زندگی سالم، خواب کافی، مدیریت استرس و داشتن رژیم غذایی سالم در بهبود ناتوانی جنسی و همچنین تقویت قوای جنسی میتواند بسیار موثر باشد. یک مطالعه در بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر نشان داد که مصرف LA به جای چربی اشباعشده، با ۱۴٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. با توجه به وضعیت جسمانی این وزشکاران، متخصصان تغذیه برای بهبود توان عضلانی و سلامت جسمانی و ذهنی کمپلکس B تجویز میکنند. قبل از مصرف مکملهای B کمپلکس حتما با پزشک مشورت شود تا دوز روزانه این ویتامین برای شما تعیین گردد.

هر کدام از ویتامینهای گروه B دوز مشخص روزانه دارند و با توجه به سن و جنس نیازها متفاوت است. کدام بیماریها در جذب ویتامینهای B اختلال ایجاد میکنند؟ ویتامینهای گروه B در کدام غذاها وجود دارند؟ ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در کنار سایر ویتامینهای این گروه عمل میکند. پایین آمدن فشارخون به معنی کاهش خطر سکته و افزایش سلامت قلب وعروق است که امروزه این موضوع برای افرادی که از بیماری قلب وعروق رنج می برند، بسیار مهم است. آیا کمبود ویتامین B منجر به بیماری میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید