ویتامین A؛ موارد مصرف و عوارض جانبی

عواملی نظیرلوسمی، پلی سیتمی ورا، اختلال شدید عملکرد کبد، بیماري میلوپرولیفراتیو، مصرف ویتامین A وC ،مصرف استروژن و اورمی موجب افزایش میزان ویتامین B12 می شود. واکنش آلرژیک شدید نسبت به این ویتامین یه ندرت گزارش شده؛ چنانچه متوجه علائمی مانند خارش/ورم، سرگیجهی شدید و تنگی نفس (که از اصلیترین علائم واکنشهای آلرژیک هستند) شدید فورا به اورژانس نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید. آنتیاکسیدانهایی مانند ریبوفلاوین میتوانند با رادیکالهای آزاد مبارزه کنند و ممکن است باعث کاهش آسیب یا کمک به جلوگیری از آسیبهای آنها شوند. بهطوریکه 25 تا 75 میلی گرم در روز برای آنها کافی است. بطور کلی مصرف مکملهای ویتامین C برای بیشتر افراد بی خطر است؛ مقدار مجاز مصرف روزانه برای خانمها 75 میلی گرم در روز و برای آقایان 90 میلی گرم در روز اعلام شده است.

اگر رژیم غذایی خوبی ندارید و به مقدار کافی ویتامین ث دریافت نمیکنید، مکملهای ویتامین سی انتخاب خوبی برای شما هستند. این ویتامین وارد شیر مادر میشود و احتمالا برای نوزاد شیرخوار بیخطر است؛ در دوران شیردهی در مورد مقدار مجاز مصرف ویتامین ث نظر پزشک را جویا شوید. در نهایت بعد از بررسی تمام فاکتورهای بالا، بودجهی خود را در نظر بگیرید. با وجود این که مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی تصور میشود برخی از مکانیزمها از جمله مرگ سلولهای سرطانی، خاموش کردن ژنهای مرتبط با سرطان و مهار رگزایی (رشد غیرطبیعی رگهای خون) درون تومور توسط توکوترینولها تقویت میشود.

بیماری هایی که به صورت داخلی مهار کننده انعقاد خون و داروهایی مانند میلوما که ممکن است باعث کمبود ویتامین کا شوند. جذب ویتامین B12 نیاز به فاکتور داخلی (Factor-Intrinsic) دارد که به وسیله سلولهاي جداري مخاط معده همراه با اسیدکلریدریک ترشح می شوند. این مزه، شما را به یاد ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می اندازد و دانه های سیاه زیادی دارد که بافتی ترد به آن می دهد. انار ترش، طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل است. آنها این کار را با تبدیل مواد مغذی از کربوهیدراتها، چربیها و پروتئین به انرژی قابلاستفاده در قالب “ATP” انجام میدهند به همین دلیل، ویتامین B2 برای عملکرد هر سلول مجزا در بدن شما موردنیاز است.

فصل سرد با خواص میوه های زمستانی برای هر کسی لذت بخشتر خواهد شد. در این نوشتار با خواص میوه ها و سبزیجات بسیار مهم برای سلامتی آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک برای شما ویتامین C تجویز کرده، لازم است بدانید ایشان مزایای این مکمل را بیشتر از عوارض احتمالی آن تشخیص دادهاند.

دیدگاهتان را بنویسید