ویتامین A – هر آنچه باید بدانید – فرادرس – مجله

کمبود ویتامین D می تواند منجر به پوکی استخوان شود. یافت می شود. کمبود آن می تواند منجر به نوروپاتی و آسیب گلبول های قرمز بدن شود. ویتامین B در عملکرد درست سلول های عصبی ، تولید گلبول قرمز خون ، سنتز چربی ها و کربوهیدرات ها به انرژی و تولید کلسترول، تولید انواع مختلف هورمون ها و همچنین در تکثیر DNA نقش مهمی دارد. D3 در درون بدن به هورمون تبدیل میشود و در جریان خون به گردش درمیآید تا به جذب کلسیم و فسفری که در منابع غذایی هضم شده درون بدن وجود دارد، کمک کند. زمانی که بدن بیش از میزان مورد نیاز خود، ویتامین A دریافت میکند، این مقدار اضافی در بافت کبد ذخیره میشود.

برای عملکرد صحیح، بدن به 13 ویتامین نیاز دارد؛ 9 مورد از این ویتامین ها محلول در آب و 4 تا محلول در چربی است. همچنین در دوزهای بالاتر دارای اثرات کاهش دهنده کلسترول است. سرطان پروستات: بیشتر تحقیقات نشان می دهد مصرف مکمل های ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش نمی دهد و در واقع ممکن است حتی خطر را افزایش دهد. ویتامین B1 : (تیامین) به سلولهای بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کنند. همچنین به شکل گیری گلبول های قرمز و سلامت سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. ویتامین B2: (ریبوفلاوین) برای رشد بدن و تولید گلبولهای قرمز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویتامین B6 به تشکیل گلبول های قرمز و حفظ عملکرد مغز کمک می کند. ویتامین کا2 به بهبود اختلالات خونی به نام سندرم میلودیسپلاتیک کمک می کند. این نوشیدنی ها که در بخش سلات جنسی نمناک معرفی کرده ایم به طور حتم قوای جنسی را بالا می برند و می توانند زندگی جنسی بهتری را ایجاد کنند. همانطور که پیشتر ذکر شد، کمبود هر کدام از ویتامین ها به عملکرد بخش های ویژه ای از بدن صدمه میزند.

همچنین اسیدهای چرب ضروری برای رشد کودکان مفید است و برای رشد ناخنها نیز موثر است همچنین ار ریزش مو جلوگیری میکند، زخمها را مداوا میکند٬رشکا که نوعی بیماری پوستی است را معالجه میکند، در درمان اگزما و سودا مفید است و اگر از خارج استفاده شود پوست را سالم و شفاف نگه میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید