ویتامین D ؛ همه چیز درباره فواید ، عوارض و منابعش

ویتامین B1 کمک به انتقال پیام های عصبی بین سلول های سیستم اعصاب مرکزی، تنظیم حرکات عضلات، عملکرد ذهن و حافظه می کند، ویتامین ب1 یکی از مواد ضروری برای فعالیت مغز و سیستم اعصاب مرکزی است و کمبود آن با علائم روانی از قبیل افسردگی، فراموشی و اضطراب همراه است. سال در آمریکای لاتین نشان داد که علائم افسردگی در افرادی که سطح بالایی از ویتامین B6 دریافت می کردند بسیار کمتر از سایرین بود. در یک تحقیق انجام شده توسط محققان روی دو گروه از افراد به گروه اول پماد ویتامین ب 12 تجویز شده و به گروه دوم دارونما، نتیجه تحقیق نشان داد که افرادی که پماد ویتامین B12 مصرف میکردند درد و مشکلات کمتری در مورد تبخال داشتند.

بررسی صورت گرفته روی موش نشان داد که ویتامین B12 میتواند موجب بهبود زخم در موش دچار دیابت شود. با این حال، عدم دریافت آن مقادیر کم میتواند منجر به بیماریهای خطرناکی شود. این مولکولها ممکن است در بیماریهای قلبی و سرطان نیز نقش داشته باشند. اسیدهای چرب موجود در این میوه موجب میشوند که کلسترول خون افراد کاهش پیدا کند و خطر بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد.

لیکوپن موجود در این میوه هم که در واقع یک آنتی اکسیدان است، احتمال بروز سرطان را کاهش میدهد. از آنجا که اجتناب از رادیکال های آزاد تقریبا غیرممکن است، اطمینان از اینکه بدن شما کاملاً محافظت می شو ، تنها راه حل موجود است. ویتامین C موجود در آن نیز برای پوست مناسب است. بیوتین موجود در ویتامین B مانع از سفید شدن و ریزش مو میشود. ویتامین ث میتواند ما را از بیماریهای التهابی مزمن و نیز بیماریهای ویروسی حفظ کند. علاوه بر این مصرف بیش از حد مجاز نیکوتینیک اسید میتواند سبب کاهش فشار خون، احساس خستگی، سردرد، راش های پوستی و آسیب های کبدی شود.

متخصصین می گویند که مصرف ویتامین های گروه B تاثیر مفیدی بر روی روند بهبودی زخم های پوستی دارد. البته متخصصین زنان توصیه می کنند افرادی که قصد بارداری دارند بهتر است چند ماه قبل از بارداری مصرف فولیک اسید را آغاز نمایند. فولیک اسید در ایجاد سلولهای جدید نقشی حیاتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید