پوست این ۷ میوه را هرگز دور نیندازید

برای مصرف این مکملها باید به پزشک مراجعه کنید تا میزان نیاز بدن به این ویتامین سنجیده شود و سپس دستورالعمل های مناسب برای مصرف این ویتامین را برای شما مشخص کند. تیامین با آدنوزین تری فسفات«ATP» ترکیب شده و تیامین پیروفسفات راکه یک آنزیم ضروری برای متابولیسم کربوهیدرات ها است، ایجاد می کند. برای اطلاعات بیشتر بهتر است از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید. ویتامین C در برخی غذاها مخصوصا میوهها و سبزیجات وجود دارد، همچنین میتوان از مکملها نیز برای دریافت آن استفاده کرد. در مواد غذایی دو نوع ویتامین A وجود دارد: ویتامین A از قبل ساخته شده و پیش ساز ویتامین A که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

بتائین عامل رنگ قرمز برگ چغندر قرمز است که انواع سبز آن نیز وجود دارند. مسهل بودن این گیاه به خاطر اسید مالیک، اسید سیتریک، گلوکوزیدهای پورگاتیو، مانند مولتیفلورین A و B و پکتین موجود در آن است. کمبود B12 در افرادی که رژیم گیاهی صرف دارند و شیر و تخم مرغ نمی خورند ، بروز می کند زیرا B12 فقط در منابع غذایی حیوانی موجود است . شیر و محصولات لبنی، جگر، مخمر آب جو، گوشت، تخم مرغ، سبوس گندم، اسفناج، حبوبات، خرما، غلات، جوانهها، آرد سویا، لوبیا قرمز، بادام زمینی، گندم، برگ شلغم، کدو تنبل و لوبیای مرمری از منابع دارای ویتامین B هستند که در جلوگیری از سرطانها، پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، افزایش لطافت پوست و نرمی مو، کاهش وزن، بهبود عملکرد اعصاب، رفع التهابها، بهبود دستگاه گوارشی و حفاظت از بدن از بیماریهای مادرزادی مؤثر و مفید واقع میشوند.

غلات، کره، روغن کبد ماهی، جگر، خامه، زرده تخم مرغ، آفتاب و انواع میوهها و سبزیجاتها از منابع دارای ویتامین D هستند که در پیشگیری از راشیتیسم، پوکی استخوان، سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر مؤثر و مفید واقع میشوند. توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم برو کلی، انبه، لیمو، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، نارنگی، کیوی، عناب، جعفری، فلفل قرمز، تمشک، خرمالو، پرتقال، لیمو شیرین، خربزه، سیر، گریپفروت، اسفناج، لیمو ترش، توت سیاه، طالبی، آناناس، انگور، زردآلو، موز، هویج، گیلاس، سیب، گلابی، چغندر، کاهو، خیار، بادمجان، انجیر و ازگیل از منابع دارای ویتامین C هستند که در پیشگیری از کلسترول خون، جلوگیری از لخته شدن خون، پیشگیری از سرطانها، تقویت سیستم ایمنی بدن و استحکام لثهها و دندانها مؤثر و مفید واقع میشوند.

میگو، بادام، اسفناج، کیوی، کدو، آووکادو، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون، ماهی قزلآلا، کلم برو کلی از منابع دارای ویتامین E هستند که در حفاظت از آسیبهای چشمی، پیشگیری از بیماریهای قلبی، جلوگیری از سرطان و کاهش خطر ابتلاء به آلزایمر مؤثر و مفید واقع میشوند. نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین میشوند. در واقع، رهنمود رژیم غذایی برای امریکاییها که در ۲۰۱۶ چاپ شد، توصیه میکند نصف وعدهی غذاییتان باید از میوه و سبزیجات درست شدهباشد. اسید کلروژنیک موجود در هلو سبب ضد سرطانی بودن این میوه بهشتی شده است و برای درمان بسیاری از سرطان ها تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید